Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løvens hule

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er for nyligt begyndt at se Løvens hule. Det er er spændende og godt program, og har vakt interesse for evt fremtidig investering.

Dog holder min uvished mig tilbage. Meningen bag dette opslag er, at høre om der er en af jer, som ville bruge nogle minutter på at skære investering ud i pap, for mig. Når en investor smider penge efter et firma, for eks 10%, hvordan får de så pengene hjem? Er der ved at sælge sin andel igen, eller er det gennem firmaets fortjeneste? Og er det 10% aktier man får? Jeg er meget uvis omkring det så som sagt håber jeg i vil bære lidt over med mig, evt også pege mig i en retning hvor jeg kan lære mere

Tak på forhånd og rigtig god dag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der ikke regel for. Deres første forventning er, at selskabsets indtægter skal gøre investeringen betaler sig  - Ejer man 10% har man ret til 10% af udbytte - og der laves givet ejeraftale

Dernæst vil de ofte få mere sendere, ved at træde ud at projekter som andre, eksisterende ejere eller udefrakommend går ind i til højere evaluation, da firmaet på det tidspunkt sælger langt mere og i flere lande

Der er således ofte en kombintion som udgør tilbagebetalingen - ligesom der sikkert også kan være spivsere, hvor kemiien alligevel slet ikke passer

vh John Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 17
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du er faktisk inde på det rette. Når investorerne køber 10% af en virksomhed, er de blot medejere, ligesom dem der søgte investeringen. Så kan man gøre flere ting med de 10%, men som udgangspunkt er investorens intention at få pengene igen gennem virksomhedens fortjeneste. 

Så når virksomhedens værdiansættelse er på 1 mio. kr og investoren køber 10% for 100k, er det fordi at de tror på at 10% af virksomheden kan tjene dem minimum deres 100k tilbage :)

Hvis det er, kan man altid finde en masse viden på Youtube-

Rigtig god dag til dig :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes jeg hørte i et af programmerne at de skal have deres investering igen 10 gange indenfor 3 år.

Tilmeldt 28. Jul 17
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det "skal" de ikke. Men det må så være målet med deres investering de har snakket om. Kan det passe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

der er intet de SKAL - men det lyder ikke usandsynligt at kravet generelt . inde i deres overvejelser er 10 gange return på 3 år. Forestiller mig dog nok at også de kan svinge lidt fra produkt til probukt, men at det er højere end mange standard tal man hører, er nok ret klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej CCRafn

Tusind tak for godt svar - det kaster i hvert fald godt lys over sagen - jeg vil begynde at gå mere i dybden med det.
Tilmeldt 13. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for godt svar - det var overordnet det jeg ledte efter!
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)