Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabs struktur

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder sammen med en kammerat på at opstarte en fælles virksomhed inden for IT, men hvad for en selskabsform skal vi vælge. Det er begrænset hvad indskud der kommer i selskabet. Min kammerat har pt. sit eget I/S men vi har snakket lidt om det ikke vil være en fordel at oprette det som SMBA da det vil bygge en rigtig god mur mellem vores privat økonomi og firmaets økonomi. Er det en dum ide at gøre det sådan og skal vi vælge at oprette et fælles I/S i stedet og hvad fordele og ulemper vil der være ved det?

--

Jesper Have

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:34

jhave:
men vi har snakket lidt om det ikke vil være en fordel at oprette det som SMBA da det vil bygge en rigtig god mur mellem vores privat økonomi og firmaets økonomi.

En fornftig tanke!

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 03:09

Men jeg syntes det er MEGET svært at finde konkret information om hvad et SMBA indeholder, hvad fordele og ulemper der er i forhold til andre typer. Men jeg har lidt på fornemmelse at det kan være en ret dyr løsning at bede en advokat/revisor om at hjælpe. Vi skal nok ha papirene forbi en advokat inden stiftelsen for at være sikker på at det er 100% i orden inden vi giver os i kast med det.

Men hvor finder vi mere information om det og kommer lidt videre ?

--

Jesper

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43

Hej Jesper.

Vi kan godt hjælpe jer.

Vor pris er fast 2k+moms inklusive rådgivning.

MvH

Peter

Fra Sorø
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:13

jhave:
en fordel at oprette det som SMBA da det vil bygge en rigtig god mur mellem vores privat økonomi og firmaets økonomi.

Hvis I ikke har brug for at skyde kapital i virksomheden (eller låne millioner i banken), er et s.m.b.a umiddelbart en god idé, som vi selv har brugt.

Man kan sagtens stifte et s.m.b.a. selv.

Men jeg vil råde Jer til at søge rådgivning, så I får helt styr på formuleringerne omkring Jeres indbyrdes rettigheder og fopligtelser - både mens I driver selskab sammen - hvis een af Jer skulle træde ud - eller hvis selskabet skal opløses.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)