Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det vigtigste markedsføringsværktøj

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hvor finder du en direkte vej til potentielle kunder, der allerede er på jagt efter dine tilbud?

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:22

Du rammer igen plet!

Nu er det hele noget jeg i forvejen arbejder med, men der er rigtig mange der ikke gør. Specielt større virksomheder, eller virksomheder der er mere "traditionelle" - Det vil sige, at der ingen unge er ansat Stick out tongue

Jeg elsker at se konkurrenten ikke dukker op på de samme søgeord som mig, og kan kun grine over den omsætning som vi får derigennem. 

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 10:36

Mark MK:

Du rammer igen plet!

Nu er det hele noget jeg i forvejen arbejder med, men der er rigtig mange der ikke gør. Specielt større virksomheder, eller virksomheder der er mere "traditionelle" - Det vil sige, at der ingen unge er ansat Stick out tongue

Jeg elsker at se konkurrenten ikke dukker op på de samme søgeord som mig, og kan kun grine over den omsætning som vi får derigennem.

Hej Mark

Tak for de rosende ord!

Lige et hurtigt spørgsmål: Hvordan udvælger du så de søgeord, der er interessante? Er det 'bare' på gut-feeling, eller hvordan gør du det?

Jeg har i øvrigt netop lavet en anden video, der omhandler bla. dét spørgsmål, idet den bla. kommer omkring søgemaskineoptimering, effektiv brug af betalt online reklame (som AdWords), samt hvordan man bedst måler effekten af sin online markedsføring:

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:47

Lars Grove Mortensen:
Hvordan udvælger du så de søgeord, der er interessante?

Jeg lytter til hvad vores kunder siger. Vi arbejder indenfor fødevare branchen, og jeg lytter til hvad kunderne siger, enten om de kommer igennem butikken, eller de ringer til os. Jeg har i en periode nedskrevet alle de ord de brugte som jeg synes interessante. 

Da jeg havde dem tog jeg dem og holdte sammen med dem jeg havde skrevet. Jeg tog det hele ind i Google keyword tool og fik forslag til andre søgeord/sætninger, heriblandt fandt jeg f.eks. et ord som der er 600 søgninger på om måneden, og hvor der ikke er den synderlige konkurrence. Og der ligger jeg og svinger med en anden om førstepladsen, så hele tiden nummer 1 eller 2. 

Det var altså et ord jeg ikke selv ville havde brugt, men kunderne bruger det, og vigtigst af alt, der kommer en masse salg på det.

Så jeg bruger en kombination af at lytte til kunderne og se hvad GKT foreslår mig

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 15:40

Mark MK:

Lars Grove Mortensen:
Hvordan udvælger du så de søgeord, der er interessante?

Jeg lytter til hvad vores kunder siger. Vi arbejder indenfor fødevare branchen, og jeg lytter til hvad kunderne siger, enten om de kommer igennem butikken, eller de ringer til os. Jeg har i en periode nedskrevet alle de ord de brugte som jeg synes interessante. 

Da jeg havde dem tog jeg dem og holdte sammen med dem jeg havde skrevet. Jeg tog det hele ind i Google keyword tool og fik forslag til andre søgeord/sætninger, heriblandt fandt jeg f.eks. et ord som der er 600 søgninger på om måneden, og hvor der ikke er den synderlige konkurrence. Og der ligger jeg og svinger med en anden om førstepladsen, så hele tiden nummer 1 eller 2. 

Det var altså et ord jeg ikke selv ville havde brugt, men kunderne bruger det, og vigtigst af alt, der kommer en masse salg på det.

Så jeg bruger en kombination af at lytte til kunderne og se hvad GKT foreslår mig

Respekt! Ganske fornuftig fremgangsmåde :)

Har du så et overblik over, hvilke søge-queries der giver dig den bedste trafik? Og hvordan måler du i givet fald dét? Og hvordan 'kvalificerer' du målingen? :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)