Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke Aps ned som er ejet af et Holding firma

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - håber at få lidt hjælp til denne hos jer flinke og vidende mennesker

Har et APS holding firma (APS 1) som ejer to APSer. Der sker intet i Holding Firmaet. Der sker meget i det ene APS med en god omsætning (APS 2). Det sidste APS (APS 3) låner penge af det meget likvide APS 2 men forrentning er svag og der skabes underskud da der betales 5% i rente til det likvide APS 2 (dette sker over Holding firma APS 1 da alle tre APSer er sambeskattet). Endda har der været et decideret tab i investering APS 3 i Ejendom som bekendt ikke er umiddelbart fradragsberettiget - man udskyder tabet til der forhåbentlig er gevinst på andre ejendomme siger min revisor (som underligt nok svarer tåget på disse spørgsmål).

Primært har jeg tænkt mig at flytte alle aktiviteter over i det meget likvide firma APS 2 fordi jeg hermed slipper for tre regnskaber. Spg 1) Kan det lade sig gøre forholdsvist nemt at lukke APS 1 + APS 3 ned ? Der er ikke lån til andre end firmaerne imellem. Sidste spørgsmål er Spg 2) Hvad vil der vil ske med underskuddet i investerings APS 3 ? Det likvide APS 2 vil jo ikke få alle de penge tilbage som er sendt over i investeringsselskabet via Holding firma APS 2. Det ville jo være rigtig godt hvis jeg nu kan trække tabet fra i det APS hvor alle aktiviter lander.

Jeg kender ikke reglerne for Holding firmaer og ejet APS - hvis det er en fordel at flytte alt til APS 1 betyder det ikke noget for mig. I APS 3 findes en del ejendomme som skal flyttes - og det er overskueligt for mig.

Alle aktiver findes i Ejendomme og likvide midler.

På forhånd tak for eventuelle svar

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)