Godmorgen. Jeg har længe gået med ideén om at nedfælde nogle computerspilskoncepter, på papir. Tror aminobrugerne at der er en fremtid indenfor dette, eller har alle spilfirmaer folk ansat til at udvikle ideérne? Industrien er som bekendt i rivende udvikling, og det kan næsten kun fortsætte. Hvis der er nogen med erfaring indenfor dette område kan de så uddybe hvor meget et evt. spilfirma vil have serveret i et koncept, 3d modeller, storyboards, eller bare historien på skrift? Håber der er nogen der bare kan gøre mig lidt klogere omkring dette emne. V.H. Zullut |
Jeg har selv undersøgt det med spil, da jeg selv er igang med at starte mit eget spil firma op.
Og holdningen hos mange forskellige firmaer, store som små er at ideer er gratis. For alle har dem.
Det er resten der er penge i.
Programmering, design, animering, salg, markedsføring.
Alt det koster mange penge, men ideen koster intet, for alle mennesker har deres egen mening om hvad der ville være det perfekte spil. Derfor er det nærmest umuligt at sælge sin spil ide. Da direktøren har en ide om hvordan det skal være, sælgeren har en ide om hvordan det skal være, 3d animatoren har en ide, programmøren. Og alle de andre der hjælper til med at sætte et spil på gaden.
Så længe det kun er en ide er den desværre værdiløs.
Men hvis der er tegninger, storyboards, måske 3d modeller. Så er ideen meget mere værd.
Så kan firmaet pludselig se hvor det er på vej henad. Så er det ikke bare endnu en ide, men et koncept i opstarts fasen. Et koncept som de også kan tjene penge på.
Derfor mener jeg at jo mere der er forberedt, jo mere kan du tjene.
Men hvis du har nogen gode ideer, så er du velkommen til at sende en PM Jeg er altid frisk på nye projekter,