Kære venner Som jeg skrev i mit indlæg fra den 22. juni " Nyt Double-Dip?", ville Fed sammen med deres "dealerboys" gøre alt for at få rettet op på juni måneds fald. Og de gjorde det squ'.... Efter 4 dage med "cleaning up" steg de store indeks med 4-4,5%, så det meste af juni måneds fald blev spist. Alle disse indeks nåede lige akkurat op over markedets 50-dages gennemsnit, som beskrevet den 22. juni. Nu bliver den store opgave for disse Bull-drenge at forsvare denne grænse. Jeg sidder her og er lidt imponeret over, hvordan de kan styre og regulere indeksene op og ned (ikke fordi jeg billigere måden), men alligevel imponerende. Eneste lille skår i denne "ros" er, at omsætningen disse 4 dage har ligget på det laveste niveau i år, og derfor alt andet lige, har det været lettere at manipulere kurserne op. Mr. Ben Bernanke må sidde og føle glæde over de sidste dages arbejde - men husk at QE2 er ovre nu! Der er ikke længere flere "lette penge" til at skyde ind og regulere markedet. Jeg skrev også i mit indlæg fra den 22. juni, at dette korte rally op mod 50-dages gennemsnittet efter min mening kun er holdbart 1-2 uger. Så bliv ikke en af de "suckers" der hopper på limpinden og tænker, at nu er det tiden at købe aktier, værdipapirer, råvarepapirer o. lign. Hvis du ikke allerede er ude af markedet, så brug dette øjeblik til at mærke efter indeni, og få solgt ud. Vi er på vej ind i meget udfordrende tider, så ... Vær opmærksom. Forvent det bedste - forbered dig på det værste. Må I alle få en fantastisk dejlig weekend Kh. Jens L. More
|
Bare af ren nysgerrighed, omhandler dette indlæg noget amerikansk fodbold, rally, mad eller noget helt andet :D
Jimmy