Hej Allesammen. Jeg har de seneste måneder gået, som så mange andre, og fulgt med i finanskrisen og det nylige bankkrak i fjordbank Mors.. Grunden til at jeg har fulgt ekstra meget med i det er at jeg pt. har et ret mange investeringer i blandt andet garantbeviser og udenlandske obligationer - og nu er jeg kommet i tvivl om hvor sikre disse investeringer er, selvom disse betegnes som de 'sikre' og forholdsvis risikofrie løsninger. Dertil kommer det, at jeg længe har gået med tanker om at købe en lejlighed i Århus for disse penge. Nu har jeg så forelsket mig i en lejlighed i et nybyggeri i Århus, hvilket bringer mig videre til mit spørgsmål. Jeg regner ikke med at skulle bo i Århus i mere end 5-7 år og betragter derfor også lejligheden som en investering, som jeg ville håbe kunne give et lille afkast når den engang skulle afsættes. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres kyndige vurdering om hvad den bedste investering ville være. At lade pengene stå og trække renter, eller smide dem i mursten og håbe at boligmarkedet når at vende? Mvh. Thomas |
Hej Thomas
først syntes jeg du skal gøre op med dig selv hvor risikovillig du er. Jeg handler selv aktier, der er større chance for et større afkast MEN det kan også hurtigt gå den anden vej :-) i disse tider hvor markedet ikke er til at regne med skal man være meget varsom.
Tænk dig godt om :-)