Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

alt for mange problemer hos one.com med skabelon-systemet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke meget forstand på at lave hjemmesider fra bunden hvorfor jeg indtil nu har haft en hjemmeside først hos gominisite.dk (de blev alt for dyre her til sidst) og så 123.hjemmeside som var ok til prisen. Nu har jeg så afprøvet one.com men sikke dog en besværlig opstart. Så ligetil er tingene altså heller ikke (hvis man er nybegynder) men til sidst lykkedes det mig dog så nogenlunde at få færdigbygget sitet. Ser så til min skræk at hjemmesiden ser meget forskellig ud - helt afhængig af hvilken browser man klikker sig ind på. Her er kopien af chatten:

info: Velkommen til One.com chatsupport. Vi gør vores bedste for at besvare dine spørgsmål hurtigt. Der kan dog opstå travlhed hos os, som beklageligvis kan forsinke vores svar.
info: Du chatter nu med 'Anders'
Anders: Hej. Mit navn er Anders. Hvad kan jeg hjælpe med?
Dig: Hej Anders. Til orientering er det endelig lykkedes mig at få tingene til at fungere - og hvis du har mulighed for det vil jeg bede dig gå ind på www.lillelyst.dk og se resultatet. Der er nogle problemer med udseendet, i det selv den samme side (f.eks forsiden) ser meget forskellig ud afhængig af hvilken browser kunden benytter. Jeg benytter chrome, explorer samt firefox (nyeste versioner). Hvad kan jeg gøre?
Anders: For at undgå dette, må man programmere hjemmesiden fra bunden ud fra det man kalder "W3C" standarderne, som du kan læse mere om på følgende lin:
Anders: link*
Anders: http://www.html.dk/artikler/00031/
Dig: Så det vil reelt side at benytter man jeres skabeloner så bliver resultatet ikke godt nok?
Anders: Det er fordi du har modificeret for meget i skabelonens opbygning.
Dig: Undskyld - modificeret - hvad mener du? Jeg startede op på et total nyt projekt i går og har blot tilføjet nye sider med de løbende ændringer der nu og engang hører med i en opbygning.
Anders: Måden du har indsat billederne på.
Dig: Jeg forstår ikke det udtryk - jeg uploader og indsætter et billede efter jeres anvisninger - med eller uden tekstboks. Vil du forklare.
Anders: Det er desværre svært at forklare, men det er f.eks. fordi du har indsat flere billeder i en tekst-boks.
Dig: Jeg kan godt se at det kan være svært at forklare - men det er ikke mindst lige så svært at forstå hvis ikke jeg kan få at vide hvad jeg så skal gøre.
Dig: Men hvad kan jeg reelt gøre her og nu? Jeg kan jo ikke have en hjemmeside der ikke er ok.
Anders: Umiddelbart vil vi råde dig til at slette billederne, og så prøve at placere dem i hver sin boks.
Dig: Jeg kan godt placere et billede i en boks men jo mere jeg "strækker" billedet jo mere utydelig bliver det på siden.
Anders: Ja, det er fordi billedet mister kvalitet på denne måde.
Dig: Ok - jeg må desværre konkludere at der er for mange begrænsninger i jeres system - jeg har altså ikke oplevet problemer af den art hverken hos gominisite eller 123.hjemmeside. Men tak for info. Jeg synes jeg bliver ved med at møde problemer selv om instrukserne følges. Ha` en god dag.

Jeg agter ikke at skifte webhotel igen da prisen på de 11 kr pr. måned er den rigtige for mig men jeg vil dog lige høre jer af om I evt. kan anbefale andre hvor prisen ligger på nogenlunde samme niveau?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej

Du betaler 11kr  per mdr for Hosting ikke for udvikling af din hjemmeside, at du har problemer med at bruge deres editor kan du ikke klandre one.com for

Det svare lidt til du køber en bil, du kan ikke køre den, så må du hellere aflevere den tilbage til forhandleren, det går jo heller ikke lige.

Find du dig en person som har den nødvendige viden til at lave din hjemmeside eller sæt dig lidt ind i tingene før du går i gang bare et godt råd.

/allan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man skal ALDRIG benytte sådanne firmaers byggeplatform fordi du er så fastlåst til dem. Mit råd som Allans vil være at finde en der kan bygge din hjemmeside i et Open Source system som f.eks. WordPress eller andet.

Fordelen her er at du kan flytte det til et andet webhotel hvis du får lyst til det.

One.com's system burde være sendt til de evige bit-markeder fordi den kode som det laver er da helt ude i hampen. Det var sådan noget man lavede i gamle dage (midt 90'erne).

Jeg kan anbefale unoeuro.com som host og der koster det kun €1 pr måned for den midste pakke.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det er surt men sandt at det ikke er specielt let at lave hjemmeside selv uden først at have lært hvordan man gør.

Der er flere veje at gå:

• at knokle derudaf selv og google hvert problem du finder, læse op på det, rette problemet, finde næste problem osv.
  • at tage et kursus eller læse en grundbog eller lignende om det at bygge hjemmesider - og så gå i gang.
  • at hyre hjælp til det hele
  • at bruge en let skabelonservice som den du har valgt og så satse på at det kan lade sig gøre at få det til at virke uden alt ovenstående.
Hvis du gerne vil selv og ikke vil i dybden kan du sagtens køre videre i one.com systemet. Men hvis vi var naboer og talte hen over frugtkasserne ville jeg personligt anbefale dig at skifte over i et andet og bedre skabelonsystem, nemlig en løsning på wordpress.com hvor du ikke selv skal slås med hosting osv. 
Prøv evt at oprette en side derinde gratis og se om du kan bruge det til noget. Hvis det er noget for dig, kan du for 12 dollars om året skifte dit domæne.wordpress.com ud med lillelyst.dk som det beskrives hér: http://en.support.wordpress.com/domain-mapping/
Der er også en kæmpe fordel i at du senere kan flytte det hele til din egen installation, købe et professionelt design, tillægge nye muligheder osv. Du får et fundament som det er let at bygge ovenpå på den måde.
Held og lykke med det hele! 
Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 10:19

Jeg vil også klart anbefale Wordpress. Det er nemt at opsætte og kører endvidere upåklageligt. Er du grøn på området, skal du være velkommen til at smide mig en pm

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:31

Tak for jeres svar. Jeg er altid meget indstillet på at gå 100% til værks når jeg har besluttet mig for at gennemføre et projekt, og det at lave hjemmesider er helt klar et område jeg godt kunne tænke mig at gå i krig med. I første omgang naturligvis min egen. Wordpress.com lyder som om det kunne være et start så jeg ser på det og håber på det bedste. Yes

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:05

Så lige at der blev foreslået wordpress. Og wordpress er rigtig fint, bare ikke sammen med one.com. Topic listen på wordpress.dk's support forum er uendelig lang hvis man søger på one.com. 

Der er dusinvis af andre udbydere der tilbyder "one-click-install" - find en af dem.

Så skift udbyder - og husk at opsige det skrifteligt hos One.com. Og husk at få en bekræftelse på din opsigelse.

Generelt får man hvad man betaler for, også når det gælder hosting.

mvh

Michael

OBS - jeg skynder mig lige at bringe en rettelse. Jeg ved at mange har haft problemer med wordpress på one.com, men da jeg selv på det seneste har arbejdet med drupal har jeg forvekslet et par indlæg. One.com er heller ikke populært på drupaldanmark.dk

Det ændre dig ikke på min anbefaling - find en anden udbyder.

Med venlig hilsen

Michael Rode

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 11:07

Jeg har wordpress installeret og hostet hos One.com. Det kører upåklageligt.!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)