Hej amino''er, jeg fik tilbudt et fastansættelse som web og database programmør. Det drejer sig om viderudvikling af shopsystemet hos en større hardware distributor. Jeg leger derfor med tanken om at opgive mit selvstændige arbejde. Kan nogen gi''r mig nogle info om løn niveauet i denne område? Som selvstændig beregnede jeg 450-500 DKK per time. Mange tak, Thomas |
løn niveau
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Det er lidt svært at sige noget konkret om, kan du ikke skrive lidt om dine kompetencer og dit uddannelsesniveau? Det er ikke helt ligegyldigt i en lønforhandlingssituation om du er datalog, datamatiker, autodidakt eller andet. Hvis du er datalog skal du nok ikke gå med til under 35-40k pr. måned som startløn, hvis du er autodidakt kan det godt være at du skal stille dig tilfreds med 20-25k pr. måned (alt efter hvad du har af erfaring kan den givetvis blive noget højere) Du skriver at du regner med at kunne hente 450-500kr pr time hvilket ca. svarer til 72k-81k, så anbefalingen er vel at du fortsætter som selvstændig med mindre du kan hente min. 60-65k, der er jo sådan nogle ting som sikkerhed i dagligdagen som koster lidt. Men det er altså ikke 40k værd. Jeg ved ikke lige om det hjalp, men jeg håber da det gav en lille smule overblik. /Peder |
Det vil jeg nu ikke give dig helt ret i, for det første er der en større usikkerhed som selvstændig, og det er tvivlsomt om han har 37 timer i ugen til 400-500 kroner, nogle gange har han sikkert færre andre gange flere. Derudover er der en masse andre udgifter han ikke vil have som lønslave, som f.eks. leje af kontor, pc''er printere etc. Jeg kan desværre ikke svare på hvilken løn man kan hive hjem, men www.ug.dk siger: LønEn typisk begyndelsesløn for en nyuddannet systemudvikler er 24-25.000 kr. om måneden. Men lønnen varierer meget fra sted til sted. Nogle steder får man ca. 17.000 kr., andre steder over 30.000 kr. |
Da der var tale om lønniveau så gik jeg ud fra at det var hvad han trak ud pr. time som overskud. Det kan jo sagtens være at der er tale om "resterne" af en konsulentsats på 1.000kr. Det er rigtig at arbejdsbyrden variere en del, men mon ikke det ender ud med at være omkring 37.5 timer pr. uge? /Peder |
Du skal måske fokusere på andre ting end lige lønnen: Hvordan med ferie, fryns, pensionsopsparing, kortere arbejdsdage - og det at have en chef, når du er vant til at bestemme selv? Er der mulighed for hjemmearbejdsdage, fleksibel arbejdstid - hvordan med kurser, udvikling, kollegaer mv.? Hvis I har svært ved at nå hinanden lønmæssigt, kan I aftale genforhandling efter tre måneder, så har du haft lejlighed til at bevise, at du rigeligt er din løn værd. |
|
Om man er datalog eller uddannet med en HG er i min verden helt ligemeget. Det kommer an på hvad man kan. At man har en længre uddannelse bør ikke give ret til væsentligt mere i løn, hvis det er en simpel stilling. Mcdonalds giver jo heller ikke højere løn til Dataloger der serverer burgere end folk der ikke er datloger :) Hvis du er en Dygtig databse og Web udvikler så har du også mulighed for at bevise det for arbejdsgiveren, og så er det jo bare et spørgsmål om at lave en god aftale. som f.eks. kunne være startløn 23.000 + goder, efter 3 måneder 25.000 + goder efter 9 måneder 26.000 + goder og herefter lønforhandling efter 6 måneder. Det jeg mener man skal fokusere på som IT udvikler er, hvordan med overarbejde, er det bare noget man giver eller fårman reelt penge for det ? Hos mig har alle mine IT folk 37 timers arbejdsuge, og kan spare op eller få udbetalt alt det de yder ekstra. Plus de får bonus ved beordret overarbejde. |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)