Google har netop sendt mig denne mail: I de kommende uger vil dine søgeannoncer og annoncer på Google.com inkludere en +1 knap, som brugerne kan klikke på for at anbefale dine annoncer. Du behøver ikke at foretage ændringer af din konto for at drage fordel af knappen. Den endelige destinationssides webadresse for dine annoncer kan også blive vist for enhver brugers Google-profil, der +1'er din annonce.
Med venlig hilsen ----------------------------------- Da man åbenbart kun kan give + points, så siger min logik mig, at det er de hjemmesider, der har flest besøgende, der får flest points. Hvis super upcoming kvalitetshjemmeside får 3 + om dagen grundet få søgende og mega dårlige gamle dinosaurhjemmeside får 30 + om dagen, så vil den mega dårlige gamle dinosaurhjemmeside altid vinde langt flere plusser end super upcoming kvalitetshjemmeside. Dette sker altså alene som følge af, at langt flere besøgende statistisk set vil klikke på + knappen end hvis der kun er få på hjemmesiden. Eller: Mange besøgende = mange anbefalinger. Eller: Stor bliver større, lille bliver mindre - uanset kvalitet. Er der noget jeg har misset her? Eller er det Google, der ikke lige har regnet den ud? Venlig hilsen, Christian |
Det kan tænkes, at Google laver det relativt - så mange plusser på få visninger giver et godt samlet resultat.
Jeg ved ikke, om jeg har ret, men Google plejer at være gode til at regne den ud :)
Mvh Troels.