Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

+1 knappen kommer til Google AdWords

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google har netop sendt mig denne mail:

I de kommende uger vil dine søgeannoncer og annoncer på Google.com inkludere en +1 knap, som brugerne kan klikke på for at anbefale dine annoncer. Du behøver ikke at foretage ændringer af din konto for at drage fordel af knappen. Den endelige destinationssides webadresse for dine annoncer kan også blive vist for enhver brugers Google-profil, der +1'er din annonce.

Her kan du se, hvordan +1 knappen virker:
Lad os sige, at du ejer et hotel i Madrid. Brian nød i høj grad sit ophold på dit hotel sidste sommer. Da Brian begynder at lede efter et sted at bo til sit næste ophold i Spanien, søger han på Google, mens han er logget ind på sin Google-konto, og får øje på din annonce. Han klikker på +1 knappen på annoncen for at anbefale dit hotel til sine kontaktpersoner.

Da Brians ven Ann planlægger sin tur til Spanien, logger hun ind på sin Google-konto, søger og ser også din annonce – foruden den personlige +1, som Brian har markeret den med. Nu hvor Ann ved, at Brian anbefaler dit hotel, kan det hjælpe hende med at beslutte, hvor hun vil bo på sin rejse.

Prøv at tænke på +1 knappen som en metode, der giver fans af din virksomhed mulighed for at anbefale det, du tilbyder, til deres venner og kontaktpersoner. Når vi hjælper søgende med at få vist mere personlige, relevante annoncer, tror vi på, at du vil opleve mere kvalificeret trafik. Du kan også tilføje +1 knappen på dit websted, så brugerne får mulighed for at bruge +1 på dit websted efter at have besøgt det.

Få flere oplysninger om, hvad der bliver ændret, og hvordan +1 virker, ved at besøge Hjælp til AdWords..
Du kan føje +1 knappen til dit websted ved at bruge værktøjet til +1 knapper på Google Webmastercentral.

Med venlig hilsen
Google AdWords-teamet

-----------------------------------

Hmm.

Da man åbenbart kun kan give + points, så siger min logik mig, at det er de hjemmesider, der har flest besøgende, der får flest points.

Det trækker direkte imod Googles ønsker om at vise en høj kvalitet.

Hvis super upcoming kvalitetshjemmeside får 3 + om dagen grundet få søgende og mega dårlige gamle dinosaurhjemmeside får 30 + om dagen, så vil den mega dårlige gamle dinosaurhjemmeside altid vinde langt flere plusser end super upcoming kvalitetshjemmeside.

Dette sker altså alene som følge af, at langt flere besøgende statistisk set vil klikke på + knappen end hvis der kun er få på hjemmesiden.

Eller:

Mange besøgende = mange anbefalinger.

Eller:

Stor bliver større, lille bliver mindre - uanset kvalitet.

Er der noget jeg har misset her?

Eller er det Google, der ikke lige har regnet den ud?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:38

Det kan tænkes, at Google laver det relativt - så mange plusser på få visninger giver et godt samlet resultat.

Jeg ved ikke, om jeg har ret, men Google plejer at være gode til at regne den ud :)

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:46

Christian iMARKETING:

Hvis super upcoming kvalitetshjemmeside får 3 + om dagen grundet få søgende og mega dårlige gamle dinosaurhjemmeside får 30 + om dagen, så vil den mega dårlige gamle dinosaurhjemmeside altid vinde langt flere plusser end super upcoming kvalitetshjemmeside.

Dette sker altså alene som følge af, at langt flere besøgende statistisk set vil klikke på + knappen end hvis der kun er få på hjemmesiden.

Eller:

Mange besøgende = mange anbefalinger.

Eller:

Stor bliver større, lille bliver mindre - uanset kvalitet.

Man kan også sige:

En side med mange besøgende = En side brugerne gerne vil bruge = Google vil gerne vise den til brugerne

Det bliver selvfølgelig et problem for den gamle side, men mon ikke at alle side/shopejere skal holde deres websted konstant ajour, og følge med udviklingen, hvis de vil have et produkt brugerne fortsat efterspørger?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)