Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at lave budget?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har netop startet en virksomhed op. Og et af de leasing selvskaber vi skal arbejde sammen med vil gerne se et budget.

Så det enkelte spørgsmål er hvad skal jeg proppe i det ?

Da vi privat har alt hvad virksomheden skal bruge, hvad skriver vi så i budgettet

Vi har ingen planer om at trække penge ud det første år så ingen omkostninger til løn mm

Skal det indeholde forventede salg ?

Mvh Martin

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:45

Hej Martin

Hvis jeg var dig, ville jeg lige få afklaret hvad præcis det er de ønsker.

Er det et drift budget, er du godt igang, med at udfylde dette: http://www.startvaekst.dk/Budgetter/0/8/0

Ang. løn, så skal du medregne det i budgettet... hvis du skal drive en fornuftig virksomhed, skal du også kunne tage løn ud til dem der arbejder i det. Hvis ikke nu, men så vis i driftbudgettet at der er plads til det om fx. 12 måneder.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 20:58

Citat

"I bedes springe over de felter I ikke kan udfylde.

Siden I har en enkeltmandsvirksomhed, skal vi bruge indehaverens seneste årsopgørelse og gerne en budget for det første år."

Ved ikke helt, hvad de vil have.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:08

Er ret overbevist om at det er et drift budget... herfra vil de kunne læse Jeres forventning til omsætning og heri også muligheden for at betale leasing af maskiner m.m.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 21:14

Oki læser jeg lige lidt op på,

Men det er vore kunder der skal lease. vi har ikke behov for at lease.

men den vare vi vil sælger er 30,000 plus klassen så mange af vore kunder vil nok benytte leasing så vi skal bare kunne tilbyde leasing til vore kunder...

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 22:46

Nu da der er en masse udgifter som vi ikke har husleje, løn, internet, Skal de på som fiktive udgifter ?

Da vi kun regner med et meget lille salg i de første 6 mdr ja så vil det regnskab jo se noget dårligt ud ?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:53

De ønsker nok ikke et detaljeret budget over jeres udgifter, men nok mere et overslag på, hvad I forventer at sælge.

De skal bruge tallene til at vurdere på, hvor stor en kunde de kan forvente I bliver, og dermed også hvor stort et kapitalbehov I kommer til at stille dem over for.

De skal jo have pengene op af lommen, hver gang I sælger et produkt via en leasingaftale.

Hvis de (mod forventning) vil se et budget over jeres udgifter, så er det simpelthen fordi de vil vurdere på, om I er en seriøs virksomhed, som de har lyst til at samarbejde med.

Såfremt de spørger til dette, så skal I ikke opfinde nogle fiktive udgifter, men skrive 0 ved de poster, som I ikke har udgift til. Forklar i en skreven tekst ved siden af budgettet, hvorfor disse poster er sat til 0.

Men jeg formoder kun det er jeres forventninger til salg, de er interesseret i at høre lidt om.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 00:17

Hej Martin

Det lyder rigtigt godt, og stemmer også rigtigt godt med hvad jeg selv havde af forestillinger.  

Så ved lægger jeg bare et papir der forklare de poster der er udfyldt med 0.

Som det ser ud nu har jeg

Forventede omsætning

+258.800

Udgifter til vare:

-169.000

Udgifter til løn

-55.200

Udgifter til transport

-4000

Udgifter til drift

-12.291

Hvilket giver et overskud

+18.089

Det er selv følgelig et meget forenklet buget i ser her, men ser det godt nok ud på papiret.

Da vi heller ikke skal udbetale løn bliver overskuddet jo en del højere.

Men har skrevet det på for syns skyld.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:14

Martin kistrup:

Det er selv følgelig et meget forenklet buget i ser her, men ser det godt nok ud på papiret.

Jeg tror kun, at jeres samarbejdspartner er interesseret i jeres forventninger til omsætning. Lav i stedet et salgsbudget over, hvor meget I forventer at sælge pr. måned henover året. På den måde kan jeres salgsbudget bruges til at lave et likviditetsbudget efter hos jeres samarbejdspartner.

Jeg mener ikke, at I bør fremlægge et budget, som viser hvad I trækker ud i løn, og hvad I forventer af overskud. I bør heller ikke fortælle, hvad I køber varerne til.

... Og hvis jeres tal alligevel er fri fantasi, så giver det jo slet ingen mening at fremlægge budgettet.

Så fremvis et salgsbudget pr. måned, og jeg er sikker på, at de vil være tilfredse med det.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:23

Martin kistrup:

Siden I har en enkeltmandsvirksomhed, skal vi bruge indehaverens seneste årsopgørelse og gerne en budget for det første år."

Læser lige, at du har skrevet dette tidligere i tråden.

Hvis de ligefrem spørger efter en årsopgørelse, så er det også et driftsbudget, som efterspørges. Årsagen må være, at de skal gennemskue, om du er en seriøs forretningsdrivende, og om de overhovedet har lyst til at samarbejde med dig.

Når du sender budgettet til dem, så vær ærlig, og skriv de korrekte tal. Husk, at der ikke er lønudgifter i en enkeltmandsvirksomhed, med mindre at du har ansat folk i virksomheden.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)