Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords: Mange lande/sprog - men kun engelsk website

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores produkter sælges pt i 16 lande og henvender sig dermed til mange nationaliteter/sprog.
Vores website er dog kun på engelsk, og jeg synes umiddelbart det giver en del problemer med vores Adwords annoncering.

I dag er vores Kampagner delt ind i sprog/lande (DK, SE, NO, FI, DE osv) og så er der herunder Annoncegrupper for hver produktkategori.

På denne måde kan vi styre budgettet for de enkelte lande, og tilpasse søgeord og annoncer til de repektive produkter og sprog. Søgeordene er både angivet på lokal sproget og engelsk.

Balladen består dog i, måske, at da websitet primært er på engelsk bliver vi umiddelbart straffet på kvalitetsresultatet (3-5) og ikke mindst prisen på alle andre sprog end engelsk. Højest sansynligt fordi de forskellige søgeord ikke fremgår på hjemmesiden (F.eks. ligger søgeord som 'støjsvag pc strømforsyning' og 'leises pc netzteil' (dansk og tysk) på kvalitetsresultat 3, hvor det på engelsk 'silent pc power supply' ligger på 7.

Når det så er sagt, så er den Danske kampagne faktisk den eneste, hvor der er søgeord med kvalitetsresultat 10. Til trods for at disse danske søgeord jo ikke fremgår på websitet?. Alle øvrige kampagner har max 7, inkl. engelsk - sort!

Er der noget vi burde lave om? - og kan det virkelig passe, at Google Adwords ikke kan håndtere et engelsksproget website beliggende i Danmark - men som henvender sig globalt?

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg tror det er ikke en god ide at bruge søgeord på alle sprog hvis din webside er kun på engelsk. Ifølge Google er de tyske, finske osv ord ikke relevante til websidens indhold.

Hvad du kan gøre er at bruge bare de engelske søgeord men målrette alle 16 lande/sprog. På denne måde målretter du de brugere som bruger engelske søgeord. Ellers kan du oversætte din webside til andre sprog.

Hvis du bruger Analytics kan du også kigge på hvilke sprog bruger de som besøge din webside (Google kigger på deres søgemaskinens indstillinger) - som inspiration. Du kan også se hvilke ord har en høj afvisningsprocent - måske de svenske eller tyske ord virker ikke godt alligevel.
Jeg håber det hjælper dig lidt.

mvh
Gosia Caltenco
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Hm, der gik noget galt med layout. Beklager. 

Jeg tror det er ikke en god ide at bruge søgeord på alle sprog hvis din webside er kun på engelsk. 
Ifølge Google er de tyske, finske osv ord ikke relevante til websidens indhold. 

Hvad du kan gøre er at bruge bare de engelske søgeord men målrette alle 16 lande/sprog. 
På denne måde målretter du de brugere som bruger engelske søgeord. 
Ellers kan du oversætte din webside til andre sprog.

Hvis du bruger Analytics kan du også kigge på hvilke sprog bruger de som besøge din webside 
(Google kigger på deres søgemaskinens indstillinger) - som inspiration. Du kan også se 
hvilke ord har en høj afvisningsprocent - måske de svenske eller tyske ord virker ikke godt alligevel.

Jeg håber det hjælper dig
mvh
Malgorzata
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre ikke rigtig en løsning at udelade søgeord på de lokale sprog. Det er jo trods alt dem der benyttes mest i de forskellige lande.

Det er desværre heller ikke en mulighed at oversætte hjemmesiden til +10 sprog. Det vil jo medfører voldsomme løbende udgifter til en hær af oversættere.

Vi er da ikke den eneste virksomhed i verden der opererer i flere lande, men kun har engelsk website. Det kan da ikke passe, at Google Adwords ikke kan håndtere det...

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Selve landingssiden udgør kun ca. 10 % af kvalitetsresultatet og det bør derfor være muligt at gøre det bedre end 4/10 fx.

Din domæne/konto historik betyder ligeså meget ift. kvalitetsresultatet og såfremt du lavede en selvstændig kampagne for hvert land/sprog, ville kvalitetsresultatet også være forbedret ift. 4/10.  Bare husk annoncerelevansen og derved skab en høj CTR, så er du tæt på at skabe et højt kvalitetsresultat.

Held og lykkeSmile

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

mbsp:

Selve landingssiden udgør kun ca. 10 % af kvalitetsresultatet og det bør derfor være muligt at gøre det bedre end 4/10 fx.

Din domæne/konto historik betyder ligeså meget ift. kvalitetsresultatet og såfremt du lavede en selvstændig kampagne for hvert land/sprog, ville kvalitetsresultatet også være forbedret ift. 4/10.  Bare husk annoncerelevansen og derved skab en høj CTR, så er du tæt på at skabe et højt kvalitetsresultat.

Hej mbsp!

Jeg forstår ikke hvad konto historik er, jeg håber du kan forklare det?

Undskyld fordi jeg skriver off topic Kim.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontohistorik = Hvordan har dine søgeord og annoncer tidligere performet på den pågældende AdWords konto.

Google bruger i høj grad dine historiske data (primært CTR/klik-rate) til at afgøre relevansen af din annoncer.

Jo højere relevans/kvalitetsresultat, desto højere oppe/billigere får du vist dine annoncer.

Mvh Troels.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak skal du have Troels, det giver lidt mere mening for mig Smile1.

Rasmus.

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dine annoncer skrevet på engelsk eller på lokalsproget?

Fortæller dine landingssider tydeligt, at I tager imod kunder, der ikke er gode til engelsk og/eller kommer fra det pågældende land?

Pas også på med ikke at fokusere på Quality Score og klikpriser. Groft sagt er det kun konverteringsprisen og antallet af konverteringer, der betyder noget. Det er klart, at høj QS og lave klikpriser isoleret set har en positiv effekt, men det kan koste endnu mere på andre punkter at gå specifikt efter at forbedre QS og CPC.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra Slagelse
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Annoncerne er på lokal sproget, men websitet er kun engelsk!

Ved ikke helt hvad du mener med, om landingsiderne fotæller vi tager imod kunder fra det pågældende land? Vi er en producent og har ikke noget salg via vores hjemmeside. Folk skal købe produkterne i butikkerne. Vi har en 'Where to buy' sektion, hvor man kan se forhandlere rundt omkring osv.

Af samme årsag har vi heller aldrig kunne optimere til konverteringer. Vi har valgt nogle undersider indenfor produkterne som konverteringsside, men det betyder jo ikke at folk rent faktisk går ud og køber dem. 

En anden ting, vi giver også næsten 10-20x så meget for søgeord klik / konverteringer i forhold til klik/konverteringer på displaynetværket (primært bannere). Men også her er der 400-700% forskel i prisen på de forskellige lande.

Ud fra den logik burde vi jo droppe søgeord og kun køre displaynetværk. Problemet er dog fortsat bare, at en konvertering jo ikke repræsenterer nogen reel værdi for os, så lidt farligt at fokusere på den.

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)