Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra værst til bedst - online shopping

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg synes lige jeg vil dele en oplevelse jeg har haft.
Torsdag morgen gik jeg ind på mobilpriser.dk, for at finde en HTC Trophy - det gjorde jeg også, og bestilte den. På hjemmesiden stod der 1-2 dages levering. I mailen stod der 1-3 dage, men at hvis jeg ikke havde modtaget den inden 7 dage, skulle jeg kontakte dem.

Købet skete på baggrund af, at min gamle telefon var gået i stykker, så det var lidt kritisk for min virksomhed, at jeg fik en ny, så jeg skrev til dem, og forespurgte på leveringstid.

Svaret jeg fik var, at de ikke kunne skaffe den fra deres udenlandske leverandør, men for en mer-betaling, kunne de bestille den hos en anden leverandør... nu er jeg jo, af den opfattelse, at hvis der står et produkt og en pris - så er det dét de kan sælge den for.

Nå, men jeg blev ærligt lidt sur og annullerede ordren.

Jeg gik så ind på proshop's hjemmeside i går aftes. Kl. 18.48 havde jeg en ordrebekræftelse, og kl. 7.30 i morges kom posten med den. (jeg havde smidt 100kr ekstra for morgen-pakkepost).

Dét må siges at gå fra den ene grøft til den anden. :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 10:51

Ja problemet ligger i om man har eget varelager eller ej.
Kender til problematikken omkring udsolgte vare hos producenterne.

Men helt ærligt, hvis det var kritisk for dig at få en ny mobil nu og her.
Så kunne du jo tage kontakt til firmaet inden du bestilte eller købe den i en butik.

De tager jo også forbehold for udsolgte vare mm.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Camilla - altså, hvis jeg mangler en telefon, så kan jeg altid gå ned i byen og købe en, det er slet ikk det der er pointen. :)

Jeg bliver bare harm over, at leveringstider ikke passer og at de så prøver at få flere penge ud af mig - det synes jeg er utrolig dårlig forretningsføring - det er måske bare mig.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 11:01

Kan nu ikke hidse mig op - Hvis det er forretningskritisk for dig med en ny telefon, så ville jeg aldrig købe en online, så havde jeg kastet mig ned i nærmeste forretning :)

Hvad angår leveringstider, så lige netop på telefoner, så er det ikke noget leverandører vil have for mange på lager af, da de aldrig ved hvornår trenden skifter, og en ny super telefon ser dagens lys. Det kunne også bare være, at der netop den dag var blevet solgt dobbelt så mange som der plejede at blive solgt. Da du får kontakt med dem, så prøver de at tilbyde dig en anden løsning, så du får din telefon hurtigere, dog vil de gerne have en ekstra betaling for bruge en anden (nok dyrere) leverandør end de plejer. Så nej - jeg mener ikke de har handlet specielt forkert, dog er det altid smader irriterende at sådan noget sker, lige når man står og skal bruge sin telefon nu.

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 11:07

Hej Kim

Kan sagtens forstå dig. Mener også at alle leveringstider skal stemme overens med hinanden på alt hvad der liver udsendt fra butikken. Hvis de kan skaffe telefonen et andet sted, så ja det er dårlig forretningsførelse.

Dog som jeg skrev kender jeg godt problematikken omkring udsolgte vare og sågar udgået vare.
Vi har nogle gange været ude for at producenterne ikke har givet os oplysninger omkring udsolgte vare og udgået vare. Og i det tilfælde kan man ikke stille andet op end at tilbyde kunden et alternativ hvis man har et. Eller give dem pengene retur. Dog kræver vi aldrig (næsten) merbetaling for alternativet. Men hvis varen er billigere giver vi selvfølgelig kunden pengene retur.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I må ikke misforstå - det var ikke fordi det var ubelejliget for mig med den telefon. Det er som Camilla skriver, at jeg blev irriteret over, at jeg blev misledt over leveringstiden på siden, når der reelt burde stå fast "Ukendt leveringstid" - men så klikker folk jo selvfølgelig ikke på køb.

Det er heller ikke et angreb på den første butik, hvorfor jeg heller ikke har skrevet navnet på dem.

Det var egentlig bare en "sådan kan det gøres" og "sådan bør det gøres" for online shopping i mine øjne. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)