Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GratisDNS og url A-record

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg ønsker at pege et domæne mod fx meebox.net via gratisdns.dk så plejer jeg blot at ændre værdierne for A-record og C-name.

Fx. A-record
Vært = test.dk
IP = "Ip for meebox.net"
TTL = 43200

CNAME (Alias -> A-record)
Vært = *.test.dk 
Kanonisk navn = test.dk

Og så plejer det at virke.

Nu har jeg brug for at pege et dansk domæne mod en udenlandsk hosting server. Men det lader ikke til at virke når jeg peger mod serverens IP.

Der er gået mere end 24 timer siden jeg lavede mine ændringer og jeg har clearet min dns cache. 

Nogle gode bud på hvad jeg gør galt?

Hilsen Kristina

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:33

Det bør virke sådan. Har du oprettet domænet i selvbetjeningen hos den nye udbyder?

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:39

Hej Anders

Ja - det hele er sat op hos den nye udbyder og jeg har aldrig haft problemer med at pege .com domæner fra ex. Godaddy hen til min udenlandske hosting server.. Det er derfor at jeg ikke helt forstår hvorfor at det ikke går ligeså smertefrit some det plejer.

Men er glad for at få bekræftet at der ikke er noget forkert i min url forward.

Hilsen Kristina

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 16:43

Peger dit domæne på den rigtige IP? Det er altid det første skridt - Hvis du nu skriver domænet her, så kan du få det testet. Alternativt kan du benytte trace.tele.dk

Hvis den peger det rigtige sted hen, så er det ved din hostingudbyder, problemet ligger.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)