Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Murer tilbydes !praktikant???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Forleden dag fik lokaldistribution et trist opkald fra en 18 årig murer der søger et elev plads. Han har søgt det i snart over 9 måneder, uden at få den.Jeg tænkte at det avr da synd for ham, og vi har jo noget arbejde.

Men desværre kender jeg ikke så meget til lovgivning ud over at jeg skal betale 110kr/timen + ferie penge som minimumskrav.

Kan det betale sig at tage imod en murer eller en maler, da man skkal give dem fuldtid, og oplære dem, og de kan vel ikke arbejde selvstændigt. Hvad er så fidussen i at have en murer ud over at være sød over for dem der søger et praktikplads?

Nogle kan hjælpe. Og havd sker der hvis jeg ikke har nok arbejde til ham?

Lina

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke give ham en elevplads, da du ikke er murer mester, eller for den skyld har et murer firma?

:) 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

jo jeg har en håndværkervirksomhed , hvor der er uddanede murer og tømrer:) men nej jeg er ikke en murer mester selv...

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:44

Du skal også bare have en murer ansat som minimum, men selvom man har tømrer og murer ansat, så er det ikke nok, virksomheden skal godkendes som uddannelsessted også.

Om det kan betale sig, sikkert ikke da der går langt tid før de tjener deres egen løn ind, alt efter hvilket arbejde de sætter til selvfølgelig.

Men har man lysten til at tage en lærling, så skal man ikke holde sig tilbage, der er rigtigt mange der ikke kan finde en lærerplads for tiden.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

jeg synes at det er så synd at de ikke kan finde et praktik plads. Jeg ved at staten giver virksomhed 50.000 kr hvis man opretter det til et praktik sted!

men der følger en vis ansvar med elever, de skal oplæres ordentligt, det er jo ikke bare at tage imod en...

og på en anden side , det er så spændende at lære folk noget nyt, de bliver jo så glade.. så nu står jeg i et dilema....

Fra Faaborg
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 97
Fra  Spætten Tømrer & Snedker Skrevet kl. 23:30

Du kunne jo begynde med at starte et murerfirma, få nogle praktikanter fra Teknisk Skole, for at se om det var noget for dig. Jeg har haft 3 praktikanter ude, de var hos mig i 2 dage hver, så sendte jeg dem tilbage igen. Det er ikke lutter lagkage at have lærlinge eller praktikanter, det lyder som billig arbejdskraft, og med tilskud og det hele, men de fleste bliver klogere. Og det gjorde jeg også, selvom Koluda faktisk havde advaret mig. Dermed ikke sagt at man ikke skal tage lærlinge, for det skal man, men kun hvis man har kapaciteten, og uddannede folk til at lære dem op.

Selv fik jeg en rigtig dårlig læreplads som tømrer, og det er ikke særlig rart at være tvunget til at tage sin uddannelse et sted hvor man ikke lærer det nødvendige. Jeg var nødsaget til konstant at tjekke op på tingene når jeg kom hjem, fordi jeg både vidste og følte at der slet ikke var styr på sagerne, hverken det teoretiske eller det praktiske. Det havde været bedre for ham at få en arbejdsmand eller en tømrersvend, og bedre for mig at få en læreplads hvor jeg ville lære det jeg skulle bruge i min uddannelse.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

det er jo det jeg mener, man skal tibyde folk noget man kan stå indenfor, og være ansvarlig for de unges uddanelse, så mange tak for de gode råd, jeg er nok ikke helt klar til at står for andre menneskers udvikling... endnu.....men det skal nok blive spændende når det kommer til stykket!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:30

Det er vist nu 70.000,- man kan få i tilskud over de 4 år, men ændrer ikke på mit synspunkt på lærlinge pt...;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:38

parterapeuten:

hej

det er jo det jeg mener, man skal tibyde folk noget man kan stå indenfor, og være ansvarlig for de unges uddanelse, så mange tak for de gode råd, jeg er nok ikke helt klar til at står for andre menneskers udvikling... endnu.....men det skal nok blive spændende når det kommer til stykket!

Så får du lige et hak mere fra mig.....

Du skal under ingen omstændigheder have lærlinge, da du ikke er kvalificeret  til dette .

Beklager de hårde ord..

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hje Johnny

og du er ikke kvalificeret nok til at skrive på andres indlæg hvis du ikke kan skrive noget godt, desværre, du trænger til omsorg kærlighed og opmærksomhed og det få du ikk ved ta være negativ. går ud i solen og nyd livet... du fortjener det.

heldigvis er det ikke dig der bestemmer havd jeg er kvalificeret til eller ej .....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)