Det kan lade sig gøre fordi de benytter sig af en af de mange Ad Manager, Ad Planner eller lign. typer javascript.
Idéen kan virke smart, da man på denne måde kan tilføje flere reklamer, men bør ikke praktiseres da det som du selv nævner er brud på deres TOS.
Dog er der nogle "Adsense eksperter" (som de vidst gerne vil kaldes) der mener at det er okay, så længe det skyldes et af disse scripts. Jeg er dog selv meget i tvivl om rigtigheden af denne mening.
Det kan være en fin idé at bruge en Ad Manager til at vise sine reklamer, men i mit hoved er den der er indbygget i google AdSense ganske fin, så med mindre du skal kombinere reklamer fra AdSense og andre reklamer, så er det i mine øjne spild.
Jeg ved at man ifølge google adsense TOS kun må/kan have 3 linkenheder og 3 reklameblokke.
Men på denne side (...) har de 7 reklameblokke fra adsense - hvordan kan det lade sig gøre?
Vh. Peter
Det er ikke en god idé at forsøge sig med hvor mange adsense blokke man kan få lov at fylde på sine sider. Husk at adsense-teamet hos google og søgekvalitets-teamet ikke nødvendigvis er bedste venner og enige om alt. :-)
Desuden kunne man i eksemplet helt sikkert få flere klik på adsense og bedre pris pr klik ved at reducere antallet af bokse helt ned til én og så sætte den ind i teksten - fx mellem andet og tredie afsnit.
Når du sætter en masse bokse på skal du også huske at du i det lille danske marked let risikerer at sælge mere reklameplads end der er relevante reklamer til. Og så begynder der først at se spamagtigt ud - reklameblokke om alt muligt andet end det din side handler om.
Mvh Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Desuden kunne man i eksemplet helt sikkert få flere klik på adsense og bedre pris pr klik ved at reducere antallet af bokse helt ned til én og så sætte den ind i teksten - fx mellem andet og tredie afsnit.
Dvs. optimering af adsense reklamer handler om at vise så få som muligt, men så høj som mulig CTR og konverteringsrate?
Dvs. optimering af adsense reklamer handler om at vise så få som muligt, men så høj som mulig CTR og konverteringsrate?
Nej, så enkelt kan det ikke siges. Målet er ikke CTR alene. Det er CTR x Pris pr klik x antal besøgende = pengene. :-)
Og det er med tanke på det regnestykke, at jeg siger at du bør satse på en løsning der kan give dig en høj CTR, en høj pris per klik samt en strategi som gør at googles søgekvalitets-team er glade, så du får masser af besøgende fra Google.
Mvh Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Nej, så enkelt kan det ikke siges. Målet er ikke CTR alene. Det er CTR x Pris pr klik x antal besøgende = pengene.
Nej ok. Kender du den bedste medtode til at øge prisen pr. klik?
Anders Saugstrup:
Og det er med tanke på det regnestykke, at jeg siger at du bør satse på en løsning der kan give dig en høj CTR, en høj pris per klik samt en strategi som gør at googles søgekvalitets-team er glade, så du får masser af besøgende fra Google.
Men jeg har da aldrig oplevet fald i placeringer i søgemaskinerne pga. annonceplaceringer? Tror du virkelig at google vægter annonceplacering i forhold til rangeringer? Det er klart at bounce rate og tid på siden påvirkes af annonceplaceringer, men disse har jo kun mindre inflydelse på rangeringerne (indtil nu, ifølge mine erfaringer??)
Nej ok. Kender du den bedste medtode til at øge prisen pr. klik?
Som sagt er det en god idé at have så få annoncer, at der er en rimelig chance for at hver eneste en er en relevant annonce til emnet. Jo flere annoncer du sætter på jo flere steder med lavere og lavere klikpriser præsenterer du for dine besøgende.
Hvis de klikker på hver eneste annonce (og vi lader som om alle annoncerne er relevante nok til det) er det jo fint nok, men i den virkelige verden er man ikke så heldig i de fleste nicher. :-)
Peter1982:
Men jeg har da aldrig oplevet fald i placeringer i søgemaskinerne pga. annonceplaceringer? Tror du virkelig at google vægter annonceplacering i forhold til rangeringer? Det er klart at bounce rate og tid på siden påvirkes af annonceplaceringer, men disse har jo kun mindre inflydelse på rangeringerne (indtil nu, ifølge mine erfaringer??)
Jeg aner ikke om annoncernes overfladearealprocent er en decideret ranking factor, men det er helt sikkert at i de sidste mange år har der været masser af afindekseringer af websites efter manuelle vurderinger fra Google. Vurderinger som er faldet negativt ud pga en eller anden kombination der så spammy ud. Fx Dårligt design, mere annonce end indhold, dårligt indhold osv.
Mvh Anders
Det er simpelthen bare andre tider nu. Man kan ikke på samme måde som for år tilbage lave sites som i bund og grund ser spammede ud. De holder kun i kort tid nu om dage.