Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kræves for at blive iværksætter?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Har set Martin Thorborg på YouTube i et stykke tid, og syntes det er enormt inspirerende.

Jeg synes at tanken om at starte sin egen virksomhed er spændende, og jeg gad godt prøve det.

Men hvad kræver det at blive iværksætter? Uddannelse? Penge? Opbakning fra andre? Netværk?

Mvh

En 18-årig gymnasieelev.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:42

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

svar: uddannelse? : nej

Penge: ja

Opbakning fra andre: JA!

Netværk: JA!

Der er mange på din alder herinde- unge iværk.- så du kan hurtigt finde nogle med erfaringer på samme alder. Du kan jo starte det op, og så se hvad du får brug for henad vejen- sådan gør mange. Der er 1 mio. måder at være iværksætter på- find din egen stil. Konkret kan du jo bruge amino.dk som en handelsplads hvor du kan afsætte dine varer, og købe varer fra andre, 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:56
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Don Q

Jeg har startet et par virksomheder eller 3 efterhånden - alle uden store midler. En lille kassekredit og derfra organisk vækst har været (den lidt langsomme) fremgangsmåde for mit vedkommende - indtil nu har det fungeret ganske udemærket! 

Det kræver ikke nogen særlig uddannelse. Det hjælper selvfølgelig, hvis du ved noget om det, som du vil starte indenfor, så det kan anbefales. 

Generelt kræver det utrolig meget gå-på-mod! Al start er svær, og ting tager tid. Men hvis du en skide god idé som du tror på, så er det bare med at komme i gang! 

Det er altid godt at have det "rigtige" netværk, og kende de "rigtige" folk. Ofte hjælper det dig videre. Men om igen, så startede jeg som 17 årig uden at kende én eneste person, så netværk kan også opbygges hen ad vejen, hvilket jeg har gjort. 

Hvis du har nogle lidt mere specifikke spørgsmål, så spørg endelig! :-)

Tilmeldt 26. Jun 11
Skrevet kl. 22:12

Okay, tak for svarene.

Jeg er selvfølgelig ny i det, men jeg synes mest af alt bare at det virker som en jungle.

Skal man fx registreres som en virksomhed? Skal man have et fysisk sted til virksomheden? Hvad med penge til opstart herunder til ansatte, osv? Hvad med hjemmeside(r)?

Hvis nu fx vil starte et budfirma? Ja, den ide kom bare lige ud af den blå luft Smile

Hvad gør man så med ovenstående?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 22:15

Du behøver ikke at registrere dig, sålænge du omsætter for under 50k årligt. Jeg vil dog anbefale, at du gør det. Folk har en tendens til ikke at tage "virksomheder" seriøst, som ikke engang gider anskaffe sig et CVR nummer. Du skal have et fysisk hjemsted - det kan være din hjemmeadresse i første omgang, indtil du er klar med fast kontor ude i byen. 

Penge til opstart - jamen det kommer jo helt an på, hvad du vil lave. Som sagt startede jeg med meget få penge, da jeg kunne lave langt størstedelen selv. Hjemmeside - igen brancheafhængigt, men ofte en god måde at finde nye kunder. 

Jeg har desværre ingen erfaringer med budfirma, så der må jeg være dig svar skyldig. Generelt ved jeg en pæn del om start af virksomhed - omkring start af IT-virksomhed ved jeg en noget mere.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:20

Det er ikke helt let at svare på hvad der kræves, da det helt afhænger af hvad du vil lave.

Så det første du skal finde ud af, er hvad du vil kaste dig over. Og det skal helst være noget der interesserer dig, da der sandsynligvis vil komme perioder hvor det ikke er rigtigt sjovt det hele :o)

Når du så ved hvad du vil, er det lettere at svare på hvad der kræves.

Men som udgangspunkt kræves der ingen uddannelse. Det er dog en rigtig god idé at have lidt økonomisk sans. har du ikke det, vil jeg anbefale at du slår dig sammen med nogen der har, eller i hvert fald bruger fagfolk til det med regnskaber osv.

Om der kræves penge? Ja. Men hvor mange kommer helt an på hvad du vil lave. Hvis du vil sælge ydelser som rådgivning eller andet i den stil, kræves der nok ikke det store, men hvis du vil lave en webshop eksempelvis, er der en masse forskellige omkostninger.

Et netværk er godt at have, men det er også noget man kan opbygge, hvis man ikke har det. Opbakning fra andre er selvfølgelig også rart, men ikke et must.

Men forudsætningen for at komme i gang, er at vide hvad det er du vil i gang med.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. Jun 11
Skrevet kl. 22:22

Ja, også bare lige noget der kom flyvende i mit hoved - IT er nu nok mere mig.

Men... hvad gør man så der? Der er jo en masse muligheder.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 22:32

Det kommer jo an på, hvad du vil lave. "IT" er så vidt et begreb, at det er umuligt at sige hvor du skal starte, indenfor det. Vil du sælge færdige computere? Lave hjemmesider? Bygge datacentre og udleje co-location? Eller webhoteller? :-)

Jo mere specifik du er, dets lettere vil det være for os herinde at skubbe dig i den rigtige retning. 

Tilmeldt 26. Jun 11
Skrevet kl. 22:48

Tak. Ja, selvfølgelig.

Tænker fx på hjemmesider som sælger software digitalt, grafik eller andre ting som kan foregå nogenlunde udelukkende digitalt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)