Hej, kære Amino. Har ikke rigtig nogen at spørge, så håber I vil hjælpe. Jeg står overfor at skulle starte virksomhed op her meget snart. Er det bedst at have CVR-nummer? Er endnu ikke helt sikker på, hvad omsætningen bliver, så vil jo nødig momsregistreres? Et andet spørgsmål lyder: Jeg skal have købt en større maskine her i næste uge fra Tyskland til virksomhed. Jeg går ud fra, at det er bedst, at det bliver bestilt som firma og ikke privatperson? Nok lidt dumme spørgsmål, men jeg skal lige beskræftes i det, så jeg ikke gør nogle dumheder. Hav en god aften! |
Barbara Karen:Jeg står overfor at skulle starte virksomhed op her meget snart. Er det bedst at have CVR-nummer? Er endnu ikke helt sikker på, hvad omsætningen bliver, så vil jo nødig momsregistreres?
Der er ingen grund til ikke at blive momsregistreret hvis du gerne vil tages seriøst. Der er ikke noget mere useriøst end nogen der præsenterer sig som virksomhed og ikke har cvr.nr. grundet omsætning under 50K.
I min optik så vil man det eller så vil man det ikke. Der er ikke store udfordringer i at være momsregistreret, hvis man vil sætte sig ind i tingene.
Et andet spørgsmål lyder: Jeg skal have købt en større maskine her i næste uge fra Tyskland til virksomhed. Jeg går ud fra, at det er bedst, at det bliver bestilt som firma og ikke privatperson?
Bestiller du den som privatperson så skal du betale tysk moms, så endnu en grund til at blive momsregistreret og importregistreret.
Nok lidt dumme spørgsmål, men jeg skal lige beskræftes i det, så jeg ikke gør nogle dumheder.