Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!!!... hvordan finder man ud af, hvor meget afgift man bliver pålagt på emballage

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! 

Jeg har i flere timer nu forsøgt at læse mig til emballageafgifter - og finde afgift på olivenolie (skal have disse ting med i mine budgetter).

Men - og beklager mit sprog - hold nu kæft det er en jungle. Og sproget hos Skat er jo ikke til at forstå. Der henvises til "pos. det ene og andet" som ikke bliver nærmere forklaret, og jeg sidder nu og er mere forvirret end før jeg gik igang. 

Men hvis der sidder en venlig sjæl derude, der har styr på, hvordan man finder ud af hvor meget afgift man bliver pålagt på fødevareemballage. Og min kære mentor mener, der måske også kan være afgift på den olivenolie jeg skal bruge i min lille virksomhed. Og bliver man også pålagt en afgift for den lille brune papirspose, jeg regner med at mine kunder skal have produktet med hjem i? 

..jeg vil naturligvis tage fat i SKAT, men der er jo så mange gode folk herinde :) 

På forhånd tak! 
Kh
Frk. Maj 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20

Olivenolie er omfattet af den nye fedtskat, hvor resultatet vist blev en beskatning på 16 kr per kg mættet fedt.

Budgetmæssigt vil det være nok at regne med ca. 1,80 kr. per liter olivenolie.

Olivenolie hører ind under § 2 i Emballageafgiftsloven. Afhængig af emballagen kan du se afgiften der.

/Henrik

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 17:38

Hej

Med hensyn til poser, er det typisk poser med hank, der skal betales afgift for. Det er dog ikke et problem du behøver bruge tid på, da leverandøren af poserne indkræver og afregner afgiften, så når du køber poserne er afgiften betalt.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Skrevet kl. 17:56

Hej Henrik! 

Tak for dit svar.
Gælder det også, når olivenolien bliver brugt i det produkt jeg skal lave som en af ingredienserne i produktet?

Og det er lige netop Emballageafgiftsloven jeg gik helt kold i :)

/Frk. Maj 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Skrevet kl. 17:58

Hej Viggo! 

Også mange tak for dit svar. Èn ting mindre, jeg skal tænke over.

Gælder det mon også for den emballage jeg køber - f.eks. hos Inco - og pakker min produkt i? (fødevareprodukt).

/Frk. Maj 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59

Frk. Maj:
Gælder det mon også for den emballage jeg køber - f.eks. hos Inco - og pakker min produkt i? (fødevareprodukt).

JA!

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Skrevet kl. 18:01

WOHOOO!.. TAK!... du har lige reddet min dag :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Frk. Maj:
Gælder det også, når olivenolien bliver brugt i det produkt jeg skal lave som en af ingredienserne i produktet?

Det gælder, hvis du selv importerer olivenolien. Hvis du køber den i DK er der ingen fedtskat for dig. Den har importøren i såfald betalt.

/Henrik

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Skrevet kl. 18:05

Arj men hvor er i da fantastiske begge 2. 
Olivenolien vil ikke blive importeret, men også købt gennem Inco el. lign. 

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN! 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)