Jeg har i flere timer nu forsøgt at læse mig til emballageafgifter - og finde afgift på olivenolie (skal have disse ting med i mine budgetter).
Men - og beklager mit sprog - hold nu kæft det er en jungle. Og sproget hos Skat er jo ikke til at forstå. Der henvises til "pos. det ene og andet" som ikke bliver nærmere forklaret, og jeg sidder nu og er mere forvirret end før jeg gik igang.
Men hvis der sidder en venlig sjæl derude, der har styr på, hvordan man finder ud af hvor meget afgift man bliver pålagt på fødevareemballage. Og min kære mentor mener, der måske også kan være afgift på den olivenolie jeg skal bruge i min lille virksomhed. Og bliver man også pålagt en afgift for den lille brune papirspose, jeg regner med at mine kunder skal have produktet med hjem i?
..jeg vil naturligvis tage fat i SKAT, men der er jo så mange gode folk herinde :)
Med hensyn til poser, er det typisk poser med hank, der skal betales afgift for. Det er dog ikke et problem du behøver bruge tid på, da leverandøren af poserne indkræver og afregner afgiften, så når du køber poserne er afgiften betalt.