Hej Alle. Jeg går med tanken om at starte en udlejnings-virksomhed op, med udlejning af diverse fest-artikler. Grunden til at jeg mener at jeg kan få noget op at stå, er at jeg på nuværende tidspunkt allerede kan se et marked. Flere og flere lejer disse maskiner og flere jeg kender, ville gerne leje disse til eks. børne-fødselsdage osv.
MEN: 1, VIS jeg holder mig under 50.000kr i indtægt op året, kan det så svarer sig at oprette et moms nummer? 2, Som et sidespørgsmål til det overstående, burde det vel kunne betale sig - Eftersom jeg så ville få mulighed for at købe diverse artikler (Såsom krus, popcorn osv.) i butikker som dagrofa osv.
Kom gerne med feed-back og indspark. Er åben for alt :-)
Mvh. Lasse B.S. |
Hej Lasse
Jeg fik samme ide sidste år:-)
Efter jeg kom igang var der nogle lidt uforudsete udgifter, som jeg ikke helt havde beregnet ind i min forretningsplan. Jeg startede min virksomhed for at teste mig selv som iværksætter som supplement til min SU da jeg er studerende på Aalborg universitet.
En af ting jeg ikke havde medregnet var udgifter til forsikring, du skal forsikre dine kunder for 10 millioner i personskade og 2 millioner i ting skade, hvis du vil sælge popcorn og slushice skal du også have en produktansvars forsikring.
En anden ting var den såkaldte synsbog og kontrol attest der er lovpligtig til alle udlejnings forlystelser. Det koster et engangs beløb for selve synsbogen også et årlig beløb for gensyning af dine forlystelser.
Men jeg har ikke fortrudt et sekund jeg gik igang, jeg læser økonomi på universitetet har jeg manglet den lidt praktiske del af mit studie så det har været meget lærerigt. Økomomisk set har det nok ikke været den største gullerod, men tror også mit område er præget af hård konkurrence lige på udlejningsområdet.
Held og lykke fremover
Hilsen Jan og www.funcenter.dk udlejning af sumodragter i Aalborg omegn;-)