Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé om opstart af udlejnings virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg går med tanken om at starte en udlejnings-virksomhed op, med udlejning af diverse fest-artikler.

Grunden til at jeg mener at jeg kan få noget op at stå, er at jeg på nuværende tidspunkt allerede kan se et marked. Flere og flere lejer disse maskiner og flere jeg kender, ville gerne leje disse til eks. børne-fødselsdage osv.

MEN:

1, VIS jeg holder mig under 50.000kr i indtægt op året, kan det så svarer sig at oprette et moms nummer?

2, Som et sidespørgsmål til det overstående, burde det vel kunne betale sig - Eftersom jeg så ville få mulighed for at købe diverse artikler (Såsom krus, popcorn osv.) i butikker som dagrofa osv.

Kom gerne med feed-back og indspark. Er åben for alt :-)

Mvh.

Lasse B.S.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 14:30

Hej Lasse

Jeg fik samme ide sidste år:-)

Efter jeg kom igang var der nogle lidt uforudsete udgifter, som jeg ikke helt havde beregnet ind i min forretningsplan. Jeg startede min virksomhed for at teste mig selv som iværksætter som supplement til min SU da jeg er studerende på Aalborg universitet.

En af ting jeg ikke havde medregnet var udgifter til forsikring, du skal forsikre dine kunder for 10 millioner i personskade og 2 millioner i ting skade, hvis du vil sælge popcorn og slushice skal du også have en produktansvars forsikring.

En anden ting var den såkaldte synsbog og kontrol attest der er lovpligtig til alle udlejnings forlystelser. Det koster et engangs beløb for selve synsbogen også et årlig beløb for gensyning af dine forlystelser.

Men jeg har ikke fortrudt et sekund jeg gik igang, jeg læser økonomi på universitetet har jeg manglet den lidt praktiske del af mit studie så det har været meget lærerigt. Økomomisk set har det nok ikke været den største gullerod, men tror også mit område er præget af hård konkurrence lige på udlejningsområdet.

Held og lykke fremover

Hilsen Jan og www.funcenter.dk udlejning af sumodragter i Aalborg omegn;-) 

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 14:34

Hov jeg glemte vist at svare på dit direkte spørgsmål!

Men lad dig endelig momsregistere, det gjorde jeg og har ikke fortrudt det af samme grund som du selv nævner. Der er mange omkostninger ved at starte op, og at kunne trække momsen fra var for mig rigtig vigtigt likviditets mæssigt.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:35

Hej Lasse

Der ER et stort marked men også ekstrem stor konkurrence.

Ja du bør blive momsregistreret. Så kan du fra start trække momsen fra på dine indkøb af maskiner etc., der jo koster en del.
Og 50.000 kr. i omsætning på et helt år er jo ikke meget, så det bør du da helt klart gå efter at overskride. Og firmakunder vil ofte ikke tage dig seriøst, hvis ikke du er et "rigtigt firma"

Husk at du skal være registreret via smileordningen hvis du har med popcorn og lignende at gøre, da det er fødevarer.

Hvor i landet holder du til?

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 14:43

Tak for svarene, Jan. Kan du evt. maile mig lidt mere information omkring diverse forsikringer osv.? Evt. priser mm.

Det hele bygger på en virksomhed, VED SIDEN af min alm. arbejde.

Allan, jeg holder til på Vestsjælland.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:58

LasseBS:

Det hele bygger på en virksomhed, VED SIDEN af min alm. arbejde.

Hvorfor er det vigtigt? Det er sådan næsten alle starter :-)

Få nu bare den momsregistrering i hus, det koster ikke noget og du skal fandme være dårlig for at omsætte for mindre end 50k :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 15:02

mail sendt;-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 18:44

Hej Lasse,

LasseBS:

1, VIS jeg holder mig under 50.000kr i indtægt op året, kan det så svarer sig at oprette et moms nummer?

Hvis dine kunder er private, så er det ikke sikkert, at det er kan betale sig. Det kommer an på, hvor stor din opstartsinvestering er, og om du forventer overskud eller underskud i det/de første år.

Hvis dine kunder også/primært er virksomheder, så bør du uden tvivl momsregistrere dig inden opstart.

LasseBS:

2, Som et sidespørgsmål til det overstående, burde det vel kunne betale sig - Eftersom jeg så ville få mulighed for at købe diverse artikler (Såsom krus, popcorn osv.) i butikker som dagrofa osv.

Hvis du ønsker at handle ind hos virksomheder, som kun sælger til CVR-registrerede virksomheder, så er det selvfølgelig nødvendigt med CVR-registrering.

I det tilfælde, at dine kunder er private, så kan det selvfølgelig have en fordel, at de ikke kan handle samme sted som dig, og dermed ikke har adgang til de samme tilbud, varer, mv.

Hvis du forventer at virksomheden skal blive din levevej en dag, så vil jeg anbefale dig at blive CVR-registreret med det samme.

Hvis du udelukkende ønsker at drive virksomheden ved siden af et almindeligt arbejde, så synes jeg du skal gøre dig nogle tanker om et budget for, hvor meget du vil investere og hvor meget du tror du kan sælge, og derudfra beslutte dig for den ene eller anden løsning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)