Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående regnskab m. skat

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften aminoer.

Jeg går og overvejer at købe dette regnskabsprogramhttp://www.smart-regnskab.dk/index.html 

Mit spørgsmål går så bare på hvordan jeg gør med SKAT? Som jeg har forstået så skal jeg trække skatten fra ligeså snart jeg får nogle penge ind på min firmakonto, men hvordan gør jeg det rent praktisk?

Er det noget jeg skal gøre i et regnskab for sig selv, eller hvordan?

På forhånd, tak!

Med venlig hilsen,
Emil D. Pedersen 

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:46

Emil Pedersen:

Godaften aminoer.

Jeg går og overvejer at købe dette regnskabsprogram: http://www.smart-regnskab.dk/index.html 

Mit spørgsmål går så bare på hvordan jeg gør med SKAT? Som jeg har forstået så skal jeg trække skatten fra ligeså snart jeg får nogle penge ind på min firmakonto, men hvordan gør jeg det rent praktisk?

Er det noget jeg skal gøre i et regnskab for sig selv, eller hvordan?

På forhånd, tak!

Med venlig hilsen,
Emil D. Pedersen

B-skat betaler du i 10 årlige rater. Du betaler skønsmæssigt på baggrund af din forskudsopgørelse for indkomståret.

Du skal altså ikke betale skat for hver transaktion du har på din firmakonto - det ville godt nok være hvad man kan kalde en administrativ byrde.

Lav evt. lige en søgning på det regnskabsprogram du har haft dig i tankerne, f.eks. her på amino, før du beslutter dig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 17:52

Hej Jørgen.

Jeg er helt ny på dette område, så derfor jeg ikke har helt styr på det.

Skal jeg betale skat af hver indtægt der kommer ind på min konto, eller skal jeg betale skat når jeg trækker noget ud af firmaet, og i så fald hvordan gør jeg?

Jeg ved som sagt ikke meget omkring SKAT, så hvis du har et link til en side eller kan forklare mig hvordan det hele præcist foregår, så vil jeg takke mange gange!

Med venlig hilsen,
Emil D. Pedersen 

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 00:03

Emil Pedersen:

Skal jeg betale skat af hver indtægt der kommer ind på min konto, eller skal jeg betale skat når jeg trækker noget ud af firmaet, og i så fald hvordan gør jeg?

Hej Emil,

Du kan ikke beregne din skat før året er gået, og skal derfor IKKE løbende afregne skat af dine indtægter.

Hvis du har opstartet din virksomhed i år, så behøver du ikke at betale skat før engang i 2012.

Jørgen omtaler en acontoskat, og den skal du betale, når SKAT fremsender girokort til dig. Denne acontoskat beregnes ud fra din forskudsopgørelse.

Hvis du i år gerne vil betale skat løbende, så skal du ind og ændre på din forskudsopgørelse, hvorefter SKAT fremsender girokort til dig.

Bemærk i øvrigt, at skat er personlig, og dermed ikke vedrører din virksomhed. Du skal derfor ikke betale din B-skat / acontoskat igennem virksomheden, og skal dermed heller ikke bogføre disse girokort i virksomheden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 00:54

Hej Martin.

Så det vil sige, at jeg kun skal betale skat når jeg trækker penge ud af virksomheden? :-)

Med venlig hilsen,
Emil D. Pedersen

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47224
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:27

Nej - men du skal betale skat efter afslutningen på dit regnskab, som virker at være i 2012.

Du betaler skat af overskuddet = skattemæssige intægter minus udgifter- (Jeg går ud fra du er personlig virksomhed) med 25% i virksomhedsskat

Det du hæver betaler du personlig skat af (og slipper for de 25% så det er ikke dobbelt - det trækkes fra)

Du skal føre regnskab for din virksomhed, og du behøver mere hjælp end de du kan få her tror jeg. Du må ha fat i en der kan sætte sig ned med dig og forklare regnskab, overskud osv. Find en der har prøvet personlig virksomhed før - det kan koste lidt - det er ikke så kompliceret, men der er regler man SKAL kende (også med moms osv) ellers kører du i skoven

vh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:36

Emil Pedersen:

Så det vil sige, at jeg kun skal betale skat når jeg trækker penge ud af virksomheden? :-)

Nej, først i år 2012.

Du kan trække penge ud lige så tit du vil, men husk lige at gemme lidt til SKAT... Wink

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:44

Emil Pedersen:

Hej Martin.

Med venlig hilsen,
Emil D. Pedersen

Hej

• Du skal betale skat af virksomhedens overskud, ikke hævningerne
  • Hvis du ikke hæver hele overskuddet, så kan det resterende overskud jvf. Virksomhedsskattelovens regler overføres til "Indkomst til virksomhedsbeskatning", hvor der betales en aconto virksomhedsskat på 25%
  • Det vil være en fordel at have styr på dit overskud i virksomheden løbende, og heraf også på en eventuel skattebetaling, som med fordel kan indbetales inden den 31. december i samme kalenderår, d.v.s. i 2011.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:47

Jeg er lige flue på væggen her.....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)