Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil undgå tyve og forfalskninger på mit website

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften aminoer.

Jeg er i gang med et køb og salg website, indenfor dyr kunst. Det jeg gerne vil er at sikre mig, så godt som jeg nu kan prøve, at holde tyve og kopier væk. Først var min plan at gøre siden lukket, som torrent sites og sådan, så man skal være inviteret af et andet medlem for at kunne oprette sig på siden, men det tror jeg måske bare ikke folk vil gøre så meget og der er stadig mulighed for en tyv bliver lukket ind og så lukker sine 'venner' med ind.

En anden ting kunne være at man KUN accepterede annoncer, hvor brugeren har vist kvitteringen til supporten på det brugt som skal sælges, så man kan se det er ægte og sansynligvis heller ikke er stjålet. Kvitteringen vil selvfølgelig ikke blive gemt eller vist offentligt til andre. 

En anden ting var selvfølgelig hvis man kunnne tjekke CPR nr og se personen ikke var en bandit, men det har man jo selvfølgelig ikke sådan bare lige adgang til, men ville jo nok ha' været det bedste.

- Håber i kan følge mig og måske har nogle gode forslag eller kommentarer til mine egne?

Glæder mig til at hører fra jer....

Venlig hilsen

Simon 

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 11:54

Du kunne evt. få lavet en løsning hvor brugerne skulle verificere sig via. NemID. Det vil ikke løse eventuelle forfalskninger eller hælervarer, men det bliver sikkert minimalt da du har brugernes CPR nummer som du vil kunne vidergive til politiet..

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 12:24

Hej Dofs.

Perfekt idé, er det muligt?

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 12:29

Hej Simon,

Jeg ved kun fra omtale at det burde være muligt, og har ikke selv prøvet at implementere en DanID løsning. Du skal dog være opmærksom på at det vil koste et par kroner for hver 'verificering' via DanID.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 12:31

https://www.nets-danid.dk/produkter/for_tjenesteudbydere/nemid_tjenesteudbyder/nemid_tjenesteudbyder_priser/

Som jeg ser det her, koster det 1 kr, hver gang en logger sig på med sit Nem-id? 

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 12:33

Du behøver jo heldigvis kun at få verificeret brugeren en enkelt gang, og ikke nødvendigvis hver gang brugeren logger ind.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 12:53

Giver dem et kald på mandag og får mere info, mange tak for forslaget.

Andre som har gode forslag?

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:43

Hej Simon

Jeg syndes den idé med CPR nr er en god ide da folk ikke kan løbe fra de oplysninger politiet har, for hvis nu man står med et arvestykke er der jo ingen kvittering på det, det skal man jo også tænke på.

Hilsen rvejsgaard

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Skrevet kl. 22:05

Hej rvejsgaard.

Det har du helt ret i, men at bruge Nem ID koster jo også, hvor meget det løber op i ved jeg ikke endnu, men kontakter dem her på mandag.

Det skal jo heller ikke være for dyrt for brugere at oprette sig, specielt ikke i starten, da der lige skal gang i sitet jo :-)

Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:13

Jeg ville ikke gøre mere end andre sites gør på dette punkt. Jeg vil havde en cpr-garanti og ellers vil jeg lade det være op til køber/sælger at vudere troværdigheden på den man handler med.. Din ide er naturligvis sympatisk, men du risikere også at skramme lovlydige personer væk, ved du gør det for besværligt at handle, og så signalere du en grundlæggende mistillid til din kunder som ikke er sundt. Gør som andre sites lav en CPR - Garanti som man kan tilmelde sig, også andre ting som kan øge ens troværdighed men det skal være frivilligt.. Hvis tillid til dine kunder. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)