Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for et godt råd!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

I forbindelse med min forhåbentligt snarlige realisering af min idé, som kræver, at jeg har adgang til et godkendt køkken (og alle de tilladelser der skal til for at producere fødevarer naturligvis er i orden), har jeg fået tilbud om et muligt køkken i Århus C til en, syntes jeg selv rigtig god pris: kr. 4.000,- ex. moms. (Allerhelst ville jeg gerne, at jeg havde adgang til et køkken ganske gratis, men for at mine budgetter skal overholdes, kræver det, at jeg har adgang til et køkken 24/7, og det er virkelig svært at finde et køkken der vil "gi' et hjørne")

Det tilbudte køkkenet har en super god beliggenhed, hvilket er meget afgørende i forhold til at mine kunder skal hente det, de har bestilt og betalt. Det er ikke en take-away i traditionel forstand. Der er - til at starte med - kun 1 produkt (i 4 varianter), og folk skal selv tilberede det, når de kommer hjem (hvilket tager den 2-3 min.). 

Personen jeg har fået tilbudet af har ikke færdigforhandlet kontrakten (han skal selv have butik i stueetagen (ikke fødevarer), men når kontrakten er forhandlet på plads, og min finansiering til opstart er godkendt og bevilget kan jeg så tillade mig at sige "mht. depositum.. jeg kan max. betale 2 mdr. depositum- er jo en nystartet virksomhed". 

Og kan jeg tillade mig at kræve, at der er et køleskab i køkkenet. I det hele taget, at køkkenet opfylder de krav der vil blive stillet til mig som bruger? 

På forhånd mange tak for svar. 
Frk. Maj 

PS!.. hvis nogen kender nogen, der har et køkken der vil "gi' et hjørne", så hører jeg naturligvis meget gerne fra dig/jer. :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:39

Frk. Maj:

...kan jeg så tillade mig at sige "mht. depositum.. jeg kan max. betale 2 mdr. depositum- er jo en nystartet virksomhed". 

Ja, det kan du godt tillade dig. Om udlejer vil acceptere, er så en anden sag.

Frk. Maj:

Og kan jeg tillade mig at kræve, at der er et køleskab i køkkenet. I det hele taget, at køkkenet opfylder de krav der vil blive stillet til mig som bruger? 

Du kan tillade dig at kræve hvad som helst, når det gælder en erhvervskontrakt. Du kan dog ikke kræve noget med loven i hånden, da man som erhvervsdrivende har fri aftaleret.

I sidste ende, så kommer det an på, hvad du betaler for lejemålet, og om du synes det er en acceptabel aftale I får udarbejdet.

Hvis du føler tilbuddet er godt, så skal du slå til. Hvis du føler, at tilbuddet er dårligt, så stil flere krav.

I øjeblikket er der rigtig mange tomme butikker/lokaler, så det er lejers marked. Du kan derfor tillade dig at stille større krav til udlejer, end du kunne for 3-5 år siden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:47

Frk. Maj:
PS!.. hvis nogen kender nogen, der har et køkken der vil "gi' et hjørne", så hører jeg naturligvis meget gerne fra dig/jer. :)

Så let er det desværre ikke, du skal være godkendt, selv om du lejer dig ind på evt timebasic

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frk. Maj

Det lyder som nogle spændende planer som vi kommer til at se i Århus.

Som de andre skriver er alt til forhandling og det er jo det det handler om, men inden du nu siger ja tak så skal du have fat i fødevareregionen for alt efter hvad du skal fremstille er det ikke helt nemt at blive godkendt der er en masse krav til rengøring, køl, toiletforhold, industriopvaskemaskine osv - og et 'dele' køkken udgør en særlig udfordring.

Hej fra Søren

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Skrevet kl. 00:40

Hej Martin! 

Mange tak for dit svar. 
Umiddelbart er det er super godt tilbud jeg har fået - ca. 4.000,-/md. for fuld adgang til mit eget køkken, og jeg har efterfølgende fundet ud af, at der ikke er køleskabe og umiddelbart heller ikke anden form for opbevaring, så tænker bestemt at det kan være et forhandlingspunkt - også ift. evt. indskud. 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Skrevet kl. 00:47

Tak for dit svar. 
Jeg ved, at hvis jeg skal ind i et i forvejen godkendt køkken, så skal jeg også godkendes til at bruge dette køkken. Der skal naturligvis være orden i tingene :) ... Det stiller naturligvis også nogle krav ift. egenkontrol, men fra andre, der bruger denne "metode" ved jeg, det kan lade sig gøre. 

Det jeg også hører, når jeg taler med køkkener er, at de også er bekymret for, om deres elitesmilyer kan blive påvirket af min produktion, hvilket er noget jeg vil undersøge på mandag.

/Frk. Maj 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Skrevet kl. 00:59

Hej Kaffe & Co! 

Det ER spændende planer, og jeg glææææder mig sådan til at komme rigtig igang. 

Jeg har allerede fat i fødevarereg., og som jeg skrev til Johnny, så vil jeg også tage fat i dem omkring alt det med egenkontrol ved evt. delekøkken - og hvordan smileyordningen kan blive påvirket. Faktisk både min som deres. 

Jeg vil helt klart foretrække mit eget køkken, og jeg håber det hele falder på plads inden alt for længe. Det første er naturligvis at banken ser, HVOR god en idé det er og vil låne mig de "basører" der skal til, og så kan jeg få gang i registreringer, tilladelser osv. osv. osv. Det er en jungle, men lærer noget nyt hver dag, og dét er fedt! 

Hej herfra
/Frk. Maj

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Skrevet kl. 01:12

.... og det er så først nu, jeg så den smarte "hurtigt svar" mulighed... 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)