Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliatenetværk med baby/børn/mor & far-kampagner

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er på udkig efter affiliate-netværk der kører en masse kampagner henvendt til forældre med spædbørn (og evt lidt ældre børn (1-5 år)).

Eksempler på kampagner jeg mangler kunne være:

• Leads/klik til babytøj-, børnetøj-, og legetøjsbutikker
  • Leads til konkurrencer (vind gavekort, vind babytøj/børnetøj/legetøj)

Derudover kunne tilføjes diverse andet, såsom slankekure (ved sgu godt den er lidt fesen), "vind en rejse", og konkurrencer der kunne forsøde familielivet, men disse kampagner findes jo på næsten alle netværk.

Jeg ved at der er en del babybutikker på www.partner-ads.dk, men det kunne være rart hvis jeg kunne få lidt input fra andre.

Så er der nogen der kan anbefale noget? :)

Med venlig hilsen

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:56

dbstr:

Jeg ved at der er en del babybutikker på www.partner-ads.dk, men det kunne være rart hvis jeg kunne få lidt input fra andre.

Så er der nogen der kan anbefale noget? :)

Hej,

Partner-ads kan jeg i hvert fald anbefale varmt. Og ellers tror jeg bare at man i den danske affiliate-dam skal shoppe rundt løbende for at finde de steder, som lige nu har relevante aftaler for din niche.

Fx Tradedoubler, Euroads, Adservice, Brand2Brand, Adfair, Repaymedia osv.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 18:42
Tak for svaret - jeg må jo bare oprette mig rundt omkring, og kigge lidt.

Noget helt andet er: Hvis jeg nu har et site, må jeg så smide en underside ind, med en masse henvisninger til konkurrencer (affiliate), som måske ikke lige helt passer ind i den oprindelige niche, men som stadig er interessante for den besøgende?

Forestil dig at jeg har en side hvor man kan stemme på Danmarks flotteste hest, og den kører som sin egen konkurrence. Må jeg så lave en underside der hedder "Flere konkurrencer", og smide diverse affiliate links derind?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 00:09

dbstr:
Forestil dig at jeg har en side hvor man kan stemme på Danmarks flotteste hest, og den kører som sin egen konkurrence. Må jeg så lave en underside der hedder "Flere konkurrencer", og smide diverse affiliate links derind?

Ja, det må du helt sikkert gerne, men det er langt fra sikkert at det er en god idé.

Den slags arbejde med at overtale sine besøgende, som kom for at finde én ting, til at de også lige kunne være interesserede i en helt anden ting, er sisyfosarbejde. Det er op ad bakke. :-)

I forhold til søgemaskineoptimering kan det også være problematisk med for megen roden sammen af emnerne. Det er ofte bedre at satse på rene linier i tingene. Lave et super website om flotte heste og holde sig til det der.

Mvh Anders

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 00:21

Det bliver nu heller ikke sådan at det kommer til at handle om andet end f.eks. heste - det er bare til de affiliatekampagner jeg helst ikke vil have til at fylde på de andre sider - men som sagtens kunne indfinde sig under en "Flere konkurrencer"-sider.

Der skal være en rød tråd og mening med galskaben, for jeg vil ikke skræmme folk væk - de skal selvfølgelig have lyst til at vende tilbage, og derfor vil jeg gerne "gemme dem væk" på en side, hvor interesserede folk så kan svare på spørgeskemaer, deltage i konkurrencer, og hvad jeg nu ellers kan finde rundt omkring hos de forskellige affiliatenetværk.

Nu dukkede der så et nyt spørgsmål op - men det finder jeg sikkert selv et svar på senere hen - ved du det, er du mere end velkommen til at svare:

Er det lovligt at redirecte folk til kampagnerne? Eksempel:

Jeg har et system på min side, hvor jeg indtaster affiliatekampagner. Den sørger så selv for at indsætte kampagerne de rigtige steder på min side.

Må jeg så linke til www.minside.dk/a/{id} som rediecter direkte til kampagnen, eller skal man indsætte direkte links på sin side (altså uden det "mellemled", det ville skabe)? Meningen var såmænd bare at kunne tracke diverse ting (tid for klik, placering af banneret der blev klikket på, antal klik, osv)

Med venlig hilsen

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 00:25

dbstr:

Jeg har et system på min side, hvor jeg indtaster affiliatekampagner. Den sørger så selv for at indsætte kampagerne de rigtige steder på min side.

Må jeg så linke til www.minside.dk/a/{id} som rediecter direkte til kampagnen, eller skal man indsætte direkte links på sin side (altså uden det "mellemled", det ville skabe)? Meningen var såmænd bare at kunne tracke diverse ting (tid for klik, placering af banneret der blev klikket på, antal klik, osv)

Jeg kan ikke helt forestille mig scenariet - eller rigtigt forstå opstillingen. Kan du prøve at forklare det lidt mere? Hvad sker der fra starten af og indtil redirectet? Hvor kommer den besøgende fra ude fra nettet, hvad sker der så osv. ?

Mvh Anders

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 00:43

Anders Saugstrup:
Jeg kan ikke helt forestille mig scenariet - eller rigtigt forstå opstillingen. Kan du prøve at forklare det lidt mere? Hvad sker der fra starten af og indtil redirectet? Hvor kommer den besøgende fra ude fra nettet, hvad sker der så osv. ?

Ja, det gik vist lige lidt for stærkt.

Det er nu meget simpelt:

Jeg opretter kampagnen i mit eget administrationsystem på min hjemmeside. Kampagnen bliver derefter tildelt et id, og systemet finder automatisk (eller semi-automatisk) den bedste placering til kampagnen.

På min hjemmeside vil kampagnen så dukke op, men den vil ikke linke direkte til kampagnen. Den vil linke til eksempelvis minside.dk/a/1 (1 er id'et for kampagnen i dette tilfælde). Når folk så trykker på banneret/linket til kampagnen, vil systemet gemme nogle data, og med samme redirecte til kampagnen. Det kommer ikke til at genere den besøgende, da det hele sker med det samme. De vil altså stort set ikke mærke noget til det.

De data der gemmes er som nævnt kun til analysering, og der foregår intet hokus pokus fusk. Folk skal selvfølgelig ikke sendes videre automatisk. Det er KUN hvis der alligevel bliver trykket på et banner/link de sendes videre.

Jeg ved ikke om det overhovedet bliver aktuelt, men jeg tænker at det kunne være smart, så jeg kunne analysere og optimere min side og valg af kampagner.

Håber at det gav lidt mere mening, ellers må du lige sige til :-)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 00:51

Okay, så forstår jeg bedre, tror jeg :-)

Du vil linke indirekte til tingene. Linke via et mellemled, som er en url på din side og den url redirecter til kampagnesiden hos leverandøren.

Det kan du sagtens. Jeg gør det helt fast i mange af mine affiliate projekter. 

En anden grund end statistik-delen, som du nævner, er at du så kan lade redirecten foregå i en mappe, som du i robots.txt har forbudt søgemaskinerne at crawle. (fx mappen /a/).

Det her med affiliate links er faktisk lidt af en videnskab. Start fx hér: http://www.sugarrae.com/affiliate-marketing/eclipse-link-cloaker-review/

Mvh Anders

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 00:59

Anders Saugstrup:

Okay, så forstår jeg bedre, tror jeg :-)

Du vil linke indirekte til tingene. Linke via et mellemled, som er en url på din side og den url redirecter til kampagnesiden hos leverandøren.

Det kan du sagtens. Jeg gør det helt fast i mange af mine affiliate projekter. 

En anden grund end statistik-delen, som du nævner, er at du så kan lade redirecten foregå i en mappe, som du i robots.txt har forbudt søgemaskinerne at crawle. (fx mappen /a/).

Det her med affiliate links er faktisk lidt af en videnskab. Start fx hér: http://www.sugarrae.com/affiliate-marketing/eclipse-link-cloaker-review/

Mvh Anders

Cool - mange tak for svaret. Du forstod det helt korrekt, kan jeg se. Og god pointe med robots.txt.

Interessant læsning. Så kan jeg jo godt kaste mig ud i det. Ville bare være sikker, inden jeg eventuelt ville ødelægge det for mig selv. :-)

Endnu engang tak for din tid. Det er fantastisk med så hurtig hjælp!

Med venlig hilsen

dbstr

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 16:46
Har lige et spørgsmål mere: Er det tilladt at lagre kampagnebannere på egen server, med henblik på evt resizing?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)