Hey jeg starter virksomhed op i september 2011, en enkeldsmandsvirksomhed, hvor tilbyder kunderne service og support kursus i telefoni og computer, men problemet er den at jeg vil os kunne tilbyde reparationer af mobiltelefoner, men jeg er ikke særlig god til det med rep og unlock, men har en ven som har eget mobilrep firma på Sjælland, hvor vi samarbejder med ham om at vi sammen kan tilbyder vores kunder rep af mobiltelefoner, men skal han så ikke ansættes hos mig? eller fordi jeg vil kun ha en enkeldsmandsfirma, kan jeg så godt tilbyde rep men bare sån at kunden ved at deres tlf skal sendes til vores samarbejder på Sjælland, hvad er regler deromkring alså os med ansættelse skal han det eller ? Kan jeg stadig køre det som enkeldsmandsfirma? Svar meget seriøst vigtig hjælp? |
Hej
Som jeg ser det, skal du sende mobilen til din ven. Han låser den op, og returnerer den til dig sammen med en faktura for hans arbejde. Så har han orden i regnskabet, og du har orden i regnskabet. Hvis du ansætter ham, kommer der en masse ekstraomkostninger til feriepenge, atp og lignende, så det kan ikke anbefales i dit tilfælde.
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen