Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: min nye webshop udbyder har ikke lavet 301redirect fra den gamle side ?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:
ok meget fint - det lyder virkelig godt. Men kan jeg også det, når de gamle links tilsyneladende ikke findes på google og den gamle shop var en scannet løsning - den nye er magento ?

At de gamle links ikke vises på Google mere, skal du ikke tage hensyn til. Hvordan du kan lave redirects i Magento rent praktisk ved Peter en hel masse om. :-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:
ok meget fint - det lyder virkelig godt. Men kan jeg også det, når de gamle links tilsyneladende ikke findes på google og den gamle shop var en scannet løsning - den nye er magento ?

Kun hvis du har a) en liste med dine gamle links, f.eks i Excel b) adgang til din gamle Scannet shop således en sådan liste kan laves (ved at man finder entry point til shoppen og så tilføjer domæne navnet).

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Saugstrup:
At de gamle links ikke vises på Google mere, skal du ikke tage hensyn til. Hvordan du kan lave redirects i

enig du skal kun gøre det hvis du har mange links til din side som du ønsker at sende til en specifik side i webshoppen nu da de gamle link er forsvundet fra Google.

Hvis du f.eks har lavet meget linkbuilding eller har brochure med dybe link etc. bør du bruge penge på det (efter min mening). Har du kun 2 -3 links så er løbet sikkert kørt og din tid bedre brug på at lave link building.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, tak, det var da helt fantastisk at se sitet anno 2009

Jeg forestiller mig, at hvis der er noget nyere, vil det være nemmere at lave redirecten ?

Er det evt noget som du eller Peter eller andre kan tilbyde at lave for en eller anden løn?

Mvh Flemming

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:

Jo, tak, det var da helt fantastisk at se sitet anno 2009

Jeg forestiller mig, at hvis der er noget nyere, vil det være nemmere at lave redirecten ?

Er det evt noget som du eller Peter eller andre kan tilbyde at lave for en eller anden løn?

Du skal have fat i Peter eller en anden Magento-mand til opgaven.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved nu, at jeg via scannet kan få gendannet den gamle side. Men den blev jo nedlagt 1-4 2011, så google har jo været forbi mange gange siden og sikkert noteret sig, at den ikke er tilgængelig og altså dermed afnoteret min google ranking. Når den gamle side kommer op at køre (selv om jeg ikke lige ved, hvordan det skal køre ved siden af den nye med det samme navn ?) vil google pointene - ranking, så også blive gendannet - for ellers er der vel ikke meget ved at lave en 301 redirect ?

 

Mvh Flemming

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:

flejen:
Jeg vil gerne lave det, men indtil videre har jeg på de første 8-10 henvisninger fra google ikke fundet nogen af de gamle sider. Og ja det er rigtigt - den nye side hedder det samme som den gamle www.flashogfotobutikken.dk

Hvis du ikke selv har en liste over de gamle urls liggende, er du heldig at internettets store arkivtjeneste har gemt en kopi af dit site som det så ud i maj 2009:

http://web.archive.org/web/20090531173938/http://www.flashogfotobutikken.dk/?

Håber det kan være med til at redde lidt urls.

Mvh Anders

Nu sidder jeg lige her bag min skærm og bliver lidt bange... Jeg fik nemlig oktober sidste år lavet helt nu webshop og det hele. Alt blev faktisk lavet om, bortset fra mit domæne som jeg bibeholdte.

Jeg lå også temmelig godt dengang på google, men efter jeg lavede det hele om, røg jeg ud af google og er først på vej ind igen nu. Skyldes dette det samme problem som flashogfotobutikken.dk?? Og hvad kan jeg gør? og det der smarte du lige lavede med hans butik, ved at kunne gå tilbage til den gamle, kan du også gør det med min?

Med venlig hilsen
Danny 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:

Nu sidder jeg lige her bag min skærm og bliver lidt bange... Jeg fik nemlig oktober sidste år lavet helt nu webshop og det hele. Alt blev faktisk lavet om, bortset fra mit domæne som jeg bibeholdte.

Jeg lå også temmelig godt dengang på google, men efter jeg lavede det hele om, røg jeg ud af google og er først på vej ind igen nu. Skyldes dette det samme problem som flashogfotobutikken.dk?? Og hvad kan jeg gør? og det der smarte du lige lavede med hans butik, ved at kunne gå tilbage til den gamle, kan du også gør det med min?

Med venlig hilsen
Danny 

Hej Danny

Du kan skrive dit domæne ind her: http://wayback.archive.org/web/

og se om der er gemt gamle kopier af din side. 

Hvis der er kan du jo ud fra samme parametre som der snakkes om her i tråden afgøre om det er det værd for dig at få sat korrekte redirections op. Det er noget sent ude godt nok, men det kan være det værd hvis der var og er links ude fra nettet og ind til dine gamle ulrs.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

flejen:
Jeg ved nu, at jeg via scannet kan få gendannet den gamle side. Men den blev jo nedlagt 1-4 2011, så google har jo været forbi mange gange siden og sikkert noteret sig, at den ikke er tilgængelig og altså dermed afnoteret min google ranking.

Først og fremmest en NB! 

NB! Du må sørge for at din gamle side ikke kommer online igen i en form som Google har adgang til. Det vil give problemer med sådan et kopisite. 

Så hvis du skal genskabe siden skal det ske et sted og på en måde, så google ikke får øje på det.

Få evt hjælp fra en som har styr på både SEO, scannet shops og Magento.

flejen:
Når den gamle side kommer op at køre (selv om jeg ikke lige ved, hvordan det skal køre ved siden af den nye med det samme navn ?) vil google pointene - ranking, så også blive gendannet - for ellers er der vel ikke meget ved at lave en 301 redirect ?

Du kan helt sikkert ikke vinde alt det tabte tilbage, men specielt hvis der er nogen ude på nettet som har linket til de gamle urls, kan det være det værd at få rettet op på den fejl det var at lave hele den gamle linkstruktur til en blindgyde af fejl 404-sider pga. manglende viderestilling til de tilsvarende nye urls.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Flemming,

Er jeres aftale med Scannet på shoppen stadig aktiv? - forstået at jeres gamle shop admin kan tilgåes? i så fald kan vi hjælpe med at lave samtlige 301 redirects på alle jeres gamle varer og kategorier.

Hvis ikke, er du desværre ude i en af overstående løsninger.

/Henrik

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)