Hej Flemming, Igen tak for dit indlæg, jeg er glad for du vælger at bruge din tid på at hjælpe her. Dit forslag giver mig yderligere anledning til et par simple spørgsmål. Hvis vi går med den model, ville der så været noget i mod jeg købte de 20% for 1 kr.? Hvis 1 kr. ikke er fyldestgørende, kunne man så evt. tilføje nye ændringer i de forpligtelser jeg har i firmaet? - eks. overtager den daglige drift helt eller lign.? Skal der gå tid før det kan lade sig gøre at købe retur, eller kan det i princippet ske dagen efter? Igen, tak for din hjælp.. |
Newteam:Hvis vi går med den model, ville der så været noget i mod jeg købte de 20% for 1 kr.?
Hvis 1 kr. ikke er fyldestgørende, kunne man så evt. tilføje nye ændringer i de forpligtelser jeg har i firmaet? - eks. overtager den daglige drift helt eller lign.?
Prisen skal afspejle virksomhedens værdi, da der ellers vil være tale om at du modtager en gave fra investor.
I kan godt lave en model, hvor du får udbetalt løn fra selskabet, og for de penge køber investors andel. Hvis selskabets værdi er faldet, så kan prisen sættes derefter.