Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dilemma: Fremtidig iværksætter eller job med muligheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Lux-el ApS Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg synes selv jeg sidder lidt med et dilemma.

Grundet til dette er at jeg lige er blevet færdig med en El-installatør uddannelse, og nu skal finde ud af hvad jeg skal give mig til.

Problemet er at jeg på den ene side, rigtigt gerne vil have min egen virksomhed, hvor jeg kan udføre el opgaver som en almindelig elektriker, men samtidig kan handle med hvem jeg har lyst til, (kina f.eks. osv. ). Samt beskæftige mig med andre spændende opgaver.

Men på den anden side, så er jeg blevet ringet op af et ingeniør firma i dag, om jeg ville komme til job samtale, (uden at have skrevet en ansøgning). På en måde er det jo en konge måde at få en masse erfaring på, og udvikle mig. 

Jeg er i dag kun 23år, og synes selv at erfaringen mangler lidt til at starte min egen virksomhed.

Tænkte at jeg ville høre hvad i synes jeg skulle gøre, jeg brænder mest for at blive selvstændig, men arbejdet som ingeniør er også en håndsudstrækning til at kunne udvikle mig.

Håber der er en der sidder med en venlig mening om hvad jeg skal.

Om indlægget er rigtig placeret, er jeg i tvivl om. Men så må det flyttes :)

på forhånd tak

VH

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er 23 år og det er slet ikke sikkert at du skal have din egen virksomhed. Der findes mange andre muligheder for at arbejde med det man brænder for, - end at skulle tage springet ud i det usikre liv som selvstændig erhvervsdrivende.

At du tager et job nu, udelukker ikke at du senere kan gå din egen forretning, - faktisk så bliver dine muligheder endnu bedre. For du opbygger nemlig erfaring, og får nye input omkring de emner der interesserer dig, - og så får du løn for det samtidigt!

Hvis du virkelig brænder for at være selvstændig, kunne du gå til jobsamtalen med en lidt speciel indgangsvinkel til lønforhandlingen. Nemlig at du i dit nye job gerne vil have muligheden for videreuddannelse på noget der omhandler noget om økonomi

På den måde kan du både få noget mere erhvervserfaring og samtidigt ruste dig til den store opgave det vil være at bygge en ny virksomhed op.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Michael's svar er rigtig godt. Jeg vil kun tilføje dette: Hvis du er i tvivl om du vil være selvstændig, er det nok ikke nu du skal være det. Så er det sikkert bedre at vente lidt, og så bruge den mellemliggende tid til at få al den erfaring du kan, få opbygget et netværk, og få styr på, hvad du helt nøjagtigt vil foretage dig som selvstændig.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Hørning
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Lux-el ApS Skrevet kl. 23:11

Hej

Tak for svarene..

Ja har tænkt over det de sidste par dage, og det smarteste vil jo nok være at tage jobbet, og så samle sig noget erfaring, samtidig..

Go' Weekend 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)