Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af DJ virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)
Nogle venner jeg kender er i gang med at snakke om, opstart af en lille DJ virksomhed.
Det de skal er at have panel, lysshow, røg osv. og så ud at spille.

Det jeg så har lovet at gøre er at stå for marketing og administration.

Vi vil gerne spørge om nogle af jer herinde har prøvet det før, og evt. har nogle gode fifs. Vi er helt nye til det her så:

Hvordan får vi det har op at stå?

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:30

Som marketing ansvarlig skal du ud og netværke 24/7, der er ingen vej udenom, du skal glemme alt om musik er kunst og se det som en vare der skal sælges.

Jeg arbejder selv en del med musik, events, sessions osv.. Og hvis i regner med at leve af det, så skal i godt nok være heldige.

Hvilken type musik spiller i og hvilket segment henvender i jer til?
Er Det Crazy Daisy eller KB18 stil?? Hvor gamle er i og har i overhovedet nogen kontakter til at starte med???

Held og lykke med det, i skal virkelig brænde for det for at få det til at lykkedes, musik branchen er bare ikke sjov når vi snakker om økonomisk gevinst (med mindre man er et egoistisk røvhul).

Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:35

Vi har penge til at starte lige så stilel ud med.
 Min ven har tidligere spillet på professionel pioneer pult til  bl.a. 4x18 års osv. og har derfor en smule erfaring. Vi regner med at tage kurser i opstartsfasen.

Målgruppen er hovedsageligt ungdomsfester.

Tusind tak for opbakningen!

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:48

Ok, nu må du ikke tage det ilde op, men det lyder som om i skal øve jer lidt mere selvom begrebet "bedroom dj" er yderst hipt pt. så skal man stadig have skills og flair for at vælge det rigtige musik.

Først af alt skal i have en Soundcloud+Mixcloud+Facebook+Youtube profil, så i kan vise verdenen hvem i er og hvad i spiller. Jeg vil foreslå en simpel hjemmeside med links til jeres sociale netværk, video, lyd og en kontakt knap (samt et godt udvalg af referencer).

Stickers ville i helt sikkert kunne nyde godt af, som en del af jeres "street credibility".

Du siger ungdomsfester, så siger jeg:

Undersøg lokalområdet (og de geografiske dele i ønsker at spille), find samtlige skoler og uddannelser, find kontakt information til festudvalg, elevråd og dem der ellers varetager skolens fester.

Der er selvfølgelig djz.dk og hifly.dk hvor i kan spørge til råds, men ... ja, prøv det. 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:29
Hej

Det lyder fed :) jeg har en lille bror der spiller lidt for hyggens skyld så der er ikke så meget administrativ i det men det kommer and på hvor meget man vil :)

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hård branche at kaste sig ud i! Jeg har selv mobildiskotek darkmoon.dk og mobildiskotek.com   

Start med at spille for venner og famillie, og lær det hele at kende og få et navn! Undgå at gabe over arrangementer i ikke magter teknisk og musikmæssigt.

Glem at gå "public" før i har 100% styr på hvad i laver, i bliver meget upopulære hvis i ødelægger folks fester.

Jeg vil anbefale jer at se her: www.djz.dk 

Held og lykke - velkommen til branchen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)