Måske nogle af de dygtige sælgere herinde, eller marketingsfolk havde nogle ideer til hvordan man kunne skille sig lidt ud fra de 2-3 andre tømrermestre man "kæmper" imod når man er ude hos private kunder og give tilbud, eller måske ved besøget hvor man hilser på kunden første gang, og ser det givne opgave. Jeg prøver på ikke at sælge mig på prisen, men på noget godt håndværk og nogle gode materialer. Det lader til folk ikke kun tænker på pris, men faktisk har valgt mig flere gange, selvom jeg har været dyrere. Det kunne jo være sjovt hvis det var sådan "hver" gang :) Jeg tænker selv i at få en "salgskasse" samlet sammen med produkter som man kan vise kunderne, i form at prøver af forskellige tagsten, undertag, 15 cm prøvehjørne af et vindue, og så en fremvisning af billeder fra tidligere opgaver, via en bærbar med internet man har i bilen. (billeder fra www.spaetten.com) |
Du ska finde den kundeprofil som ikke syntes prisen er det viktigeste.
Når du ved vem din kunde er så kan du målrette din markedföring overfor disse kunder.