Du må ikke vildlede potentielle kunder til at tro, at du har referencer, som du ikke har. Den eneste præsentation Pink laver af Smart-videoen er "Hvad siger kunderne?" Om det gør René uegnet til at blogge om Adwords, skal jeg ikke stille mig til dommer over. Han kan i mine øjne sagtens være dygtig til Adwords, selvom han har brudt loven i sin egen markedsføring. Problemet opstår, hvis han som ekspertblogger på Amino rådgiver andre aminoer til at markedsføre sig med falske referencer - så skulle han efter min mening have den største pedal. Venlig hilsen Hans |
Bjarke top:Tror du virkelig at Rene havde den der i tankerne da han sætte det op?
Det ved jeg ikke, og det er sådan set også ligegyldigt.
Faktum er, at han anvender videoen på en villedende måde, og det er ikke lovligt i henhold til Markedsføringslovens §3.
Det bliver ikke lovligt at udføre en ulovlig handling, selvom man evt. ikke kendte loven.
Jeg har dog lidt svært ved at tro, at et firma med navnet Pink Marketing ikke kender markedsføringsloven, men som sagt er det også helt ligegyldigt for vurderingen af, om videoen er brugt lovligt eller ej.
Jeg forsvarer sådan set ikke Kontant i sin helhed - deres fremstilling er meget ensidig, og de bruger argumentet: René forbryder sig mod markedsføringsloven i sit ene firma - så snyder han nok også gamle damer i det andet. Det argument er ikke holdbart.
Venlig hilsen
Hans
Bliv gratis medlem