Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til fragt af kasketter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København / Barcelona
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at starte en webshop, som til at starte med skal sælge hovedbeklædning.

Da jeg snart åbner webshoppen, er jeg begyndt at kigge på hvordan jeg skal sende mine vare af sted til kunden.

Den første tanke var at jeg skulle sende det hele med pakker, men efter et hurtigt kig på postdanmarks pakke priser, tænkte jeg om der ikke var andre billigere løsninger?

En pakke under 1 kilo, som bliver sendt fra erhverv til privat koster 48 kr,-. Hvis jeg har forstået det rigtigt?

Så faldt jeg hurtigt over Maxibreve, som jeg ikke helt er sikker på hvad er. Det liger dog pakker, da sagtens kan rumme en kastet eller to og priserne er også langt billigere. Et maxibrev koster 22,- under 250 som jeg burde kunne holde mig under og 31,- under 500g til det større ordre.

Er det fint nok at sende maxibreve, eller skal firmaer sende pakker? Er der eventuelt andre muligheder for at fragten ikke bliver så dyr?

På forhånd tak.

Mvh.

Thomas Bak

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:52

Jeg er lige med på en lytter :)

Havde nøjagtig samme spørgsmål i tankerne.

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:10

Som en sidebemærkning skal du dog være opmærksom og varsom med at sende som maxibreve, da de ikke er forsikrede, hvorfor du kan løbe ind i problemer og tvivlspørgsmål fra kunder, der af underlige årsager ikke måtte have modtaget dit fremsendte brev, selvom tilfældet ikke er sådan. Med andre ord; du kan komme til at miste penge på utroværdige kunder.

Ellers skal du have alt mulig held og lykke! Smile 

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 22:16

Ja det er sgu synd for jer webshop ejere der bliver nød til at få kunderne til at betale de skyhøje priser...

kan ikke forstå, hvorfor Post Danmark, ikke får installeret et lille kamera på jakken, som så optager, hvor postmanden smider en pakke ind henne... så der altid bevis på om han har været der eller ej....

Sorry sorry , ikke meningen jeg vil stjæle denne tråd... bare en bemærkning!...

Fra København / Barcelona
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:18

Super, tak for svaret :)

Så er de ekstra penge måske givet meget godt ud.

Er det så også rigtigt forstået, at en pakke fra erhverv til privat koster 48,- liget meget hvad den vejer under 1 kilo? Eller koster en pakke som vejer 500g mindre?

Mvh.

Thomas

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 22:25

Hvis varen du sender ikke har en værdi der er større end at du kan tåle at miste en pakke ind i mellem (måske ca 1 %) holdt op imod det du dagligt sparer ved at sende som maxibrev, så er det en god ide. Maxibreve bliver ikke leveret med pakkeposten men med det normale postbud der kommer med breve. Det kan i nogle tilfælde gå i kundens postkasse, så kunden slipper for at skulle hente på posthus. Der er ikke track and trace nr. så pakken kan ikke følges. 

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 22:45

Hej Thomas.

En kasket, hat eller hue koster ikke det store i indkøb. Jeg driver selv et webshop, med salg af Caps & Huer og har valgt at sende pakkerne som "Brev" i en kasse. Dvs. kasketten tager ikke skade under levering. ( Hvis den altså behandles ordentlig selvfølgelig ) Selvfølgelig er der en risiko for utroværdige kunder, men må indrømme at de mange hundrede pakker jeg efterhånden har sendt ikke har oplevet dette en eneste gang.

Ofte vejer en kasket 100g og en papkasse 70 - 100 g dvs. ca. 200g og det kan sendes som "brev" for 25,- kr. Dette er en udemærket pris, efter min mening.

Sender du 2 kasketter, bliver pakken en smule tungere og du skal op og betale 35,- kr. og så må den maks veje 500g ..

Vejer den højst 1000g, koster det 46,- kr.

Vejer den højst 2000g, koster det 58,- kr.

Indtil videre har jeg ikke haft problemer med kunder som ikke modtager deres pakker, den ROS skal Post Danmark have.

Håber det kunne hjælpe :) ^^

Mvh.
Martin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)