Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der burde sgu være regler for brug af domæner.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person

Hey,

Undskyld mit sure opstød, men jeg er begyndt at blive lidt irriteret over brugen af mange domæner, og ser overhovedet ikke fornuften i meget af det.

For 5 minutter siden ville jeg søge på forurening, bare for sjov, og fandt så siden "forurening.dk". Det er bestemt ikke for at hænge forurening.dk ud, men det er blot et eksempel på misbrug ifølge mig. Der burde være nogle logiske regler - netop også for at give det bedste indhold til verdenen - eksempelvis:

Ejer man forurening.dk så skal siden omhandle netop forurening - jeg er klar over at det er ejernes eget problem, og valg, men det ér sgu da for sært at man kan købe et pisse godt domæne, for derefter at lave et eller andet som overhovedet ikke relatere til emnet. Et brandnavn som Amino er jo fint nok at bruge til hvad som helst, men det andet giver simpelthen ingen mening.

Selvom dette er en iværksætterside, så synes jeg bare nogle gange at folk går lidt for langt når det omhandler indtjening kontra værdifuldt indhold, og her mener jeg forurening.dk er et kanont eksempel. Går man ind på forurening.dk, så regner man med at kunne læse om forurening på den ene eller den anden måde. Men forventer i hvert falde ikke at møde det man ser når man går derind nu - så hvor meget får de reelt set ud af det?

Det værste er at hvis i går ind på siden, og leder efter deres rigtige adresse, så vil i se duplicate content i massevis - bunkevis. Flere domæner - samme indhold..

Oh well, som sagt undskyld mit sure opstød, men jeg finder det irriterende at gode domæner er taget, men brugt til noget ubrugeligt.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 21:39

Hej Morten.

Hvis du er irriteret over indhold/misbrug af .DK domæner, så lad helt være med at kigge på .COM domæner :o)

I Danmark har vi trods alt noget, der minder om både selvjustits og regler.

Mvh Troels.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:42

Troels Kjems:

Hej Morten.

Hvis du er irriteret over indhold/misbrug af .DK domæner, så lad helt være med at kigge på .COM domæner :o)

I Danmark har vi trods alt noget, der minder om både selvjustits og regler.

Mvh Troels.

Jeg mener nu domæner generelt. Jeg mener reglerne kunne strammes op på nogle punkter. De hjemmeside som eksempelvis har 50 domæner der redirecter tilbage til deres eget site - det kan jeg heller ikke helt forholde mig til - dog ér det jo sådan, og jeg acceptere det, men jeg finder det alligevel noget underligt at spilde gode domæner på den måde - .com såvel som .dk og andre :-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 22:41

Jeg har heller aldrig kunne se ideen i at have en masse hjemmesider der redirecter til den "rigtige" altså bortset fra når man gør det af hensyn til stavefejl, altså køber domæner med stavefejl for at man er sikker på at kunderne kommer ind på den rigtige side.
Men ja, den side du nævner er et godt eksempel på hva jeg mener er forkert brug af et domæne...

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 3 person

Morten Madsen:

Ejer man forurening.dk så skal siden omhandle netop forurening - jeg er klar over at det er ejernes eget problem, og valg, men det ér sgu da for sært at man kan købe et pisse godt domæne, for derefter at lave et eller andet som overhovedet ikke relatere til emnet. 

'

Hej Morten

Det store spørgsmål er jo om du foretrækker at leve i et land hvor folk kan gøre "dumme" ting som i eksemplet - eller om du hellere vil leve i et land hvor du fx skal ansøge om at købe et domænenavn, begrunde og sandsynliggøre at du vil bygge en værdig webside, godkendes af en komité som du skal betale skat for, løbende kontrolleres, fratages dit navn igen, hvis de ikke er enige med dig osv osv.

Jeg foretrækker at leve med at folk har frihed til at fejle, når det ikke går hårdt ud over andre mennesker. :-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 23:43

Anders Saugstrup:

Morten Madsen:

Ejer man forurening.dk så skal siden omhandle netop forurening - jeg er klar over at det er ejernes eget problem, og valg, men det ér sgu da for sært at man kan købe et pisse godt domæne, for derefter at lave et eller andet som overhovedet ikke relatere til emnet. 

'

Hej Morten

Det store spørgsmål er jo om du foretrækker at leve i et land hvor folk kan gøre "dumme" ting som i eksemplet - eller om du hellere vil leve i et land hvor du fx skal ansøge om at købe et domænenavn, begrunde og sandsynliggøre at du vil bygge en værdig webside, godkendes af en komité som du skal betale skat for, løbende kontrolleres, fratages dit navn igen, hvis de ikke er enige med dig osv osv.

Jeg foretrækker at leve med at folk har frihed til at fejle, når det ikke går hårdt ud over andre mennesker. :-)

Mvh Anders

Helt rigtigt, jeg foretrækker helt klart også at man frit kan købe domæner som det er nu, men derfor kunne der alligevel godt være en form for retningslinier, uden at man behøver en komite til at godkende køb af domæne navne osv.

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 00:16

andreashdk:
Helt rigtigt, jeg foretrækker helt klart også at man frit kan købe domæner som det er nu, men derfor kunne der alligevel godt være en form for retningslinier, uden at man behøver en komite til at godkende køb af domæne navne osv.

Der er nu rigeligt med retningslinier og nævnsarbejde for dk-domæner allerede efter min smag. Se for eksempel:

https://www.dk-hostmaster.dk/lovstof-regler/forretningsbetingelser/

og

http://www.domaeneklager.dk/index.php?act=webmenu&level_1=1&level_2=5&level_3=6&level_4=39&level_5=&do=39&

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 08:12

-rep

DK domæner har rigeligt med regler allerede - ingen grund til at pådutte flere

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:13

Man kommer ekstremt hurtigt ud på en glidebane, hvis man skal til at lovgive yderligere om indhold på domæner (de findes allerede til en vis grad).

For mig at se vil samtlige regler kunne omgås på en eller anden måde, og det eneste man vil opnå, er afgørelser der stikker i alle retninger, fordi reglerne nødvendigvis må blive elastiske. Og det er jo også hvad der rent faktisk sker i øjeblikket. Læs nogle domæneklager igennem, og du vil hurtigt se at afgørelserne mest af alt bygger på subjektive og tvivlsomme vurderinger fra klagenævnet.

Så reglerne for domæner er i forvejen et morads her i Danmark. Hvis jeg gik til sagen, så kunne jeg pille ekstremt mange dyrebare domæner fra intetanende registranter pga de tåbelige regler der eksisterer. En slags reverse hijacking. Det er i hvert fald ikke regelsættet der stopper mig - det er mig selv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)