Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige database?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lave en database på mit website, hvor folk kan søge på forskellige produkter, og derefter sende søgeresultatet til mig i en mail.

Det er ganske simpelt, men for mig er det "rocket science"! Jeg aner intet om databaser og programmering - og jeg har ingen penge til at få andre til at lave det for mig.

Jeg har god tid, så jeg kan indledningsvis sætte mig ind i sagerne, og forsøge at finde ud af tingene.

Men! Hvad er det gode Amino-råd? Hvilken database skal jeg give mig i kast med? MS Access eller kan jeg bruge databasen fra Open Office? Eller er der en genvej til en løsning - eksempelvis et færdigt database-program der kan lægges på nettet?

Kom gerne med uddybende spørgsmål! Jeg er som sagt total novice på området.Tongue Tied

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:17

Det mest oplagte lyder som en MySql.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32

Det kommer an på, hvad du vil udvikle det i og hvad du har adgang til vil jeg sige.

Hvis du gerne vil have et skub i den rigtige retning, så skriv til mig på kim@b-web.dk så vil jeg gerne hjælpe dig igang. :)

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 13:22

en SQL-database vil være det rigtige valg (efter min mening) Smile

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 10. Jan 11
Skrevet kl. 14:05

Tak for alle svar og input. Jeg har valgt at gå drastisk til værks, jeg har bestilt "Start med MySQL" på biblioteket. Geeked

Hvis der nogle der har kendskab til andre nyttige bøger/hæfter, så sig endelig til ...

Tilmeldt 10. Jan 11
Skrevet kl. 14:12

Kim Bang:
Hvis du gerne vil have et skub i den rigtige retning, så skriv til mig på kim@b-web.dk så vil jeg gerne hjælpe dig igang. :)

Kim, tak for dit tilbud. Det kan godt blive aktuelt, men før jeg ulejliger andre mere, så vil jeg forsøge med "Start med MySQL". Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)