Hvis man fx er kommet til at bogføre en udgift på en bog ind på repræsentationsudgiftskontoen og godt vil have omposteret til kontoen for bogkøb, hvordan foretages sådan en ompostering. Smart Regnskab kræver altid en modkonto (som er en likvid konto) og det kan derfor ikke lade sig gøre at foretage en almindelig ompostering..
Jeg har også smart-regnskab, og er en smule irriteret over at man skal bogføre over en kassekonto altid. Jeg tror du bliver nødt til at køre posteringen tilbage, og så lave den igen på den rigtige konto...
Jeg har også smart-regnskab, og er en smule irriteret over at man skal bogføre over en kassekonto altid. Jeg tror du bliver nødt til at køre posteringen tilbage, og så lave den igen på den rigtige konto...
Hej Uniku.dk
Det virker i mine øjne fuldstændig ulogisk at et økonomisystem ikke kan klare noget så simpelt som en ompostering ... eller for den sags skyld fx en hensættelse??
Er der andre Smart Regnskabs-brugere som kender noget til funktionerne og måske har fundet de vise sten?
Har lige tjekket videoen på Smart-regnskabs hjemmeside, bogføringsdelen ligner de fleste amerikanske modeller hvor man skal have en enkelt (kasse, bank) modpost til alle posteringer. Altså ingen flere-benede posteringer er tilladte.
Jeg vil foreslå at man laver en "modkonto" der hedder "Ompostering" - og køre posterne deromkring hver gang du skal postere rundt mellem drift eller status.
Som jeg kan se på skærmbilledet kan man jo løbende følge modkonti´s aktuelle balance, dermed skulle det være nemt at sørge for den altid går i nul ved selv mange-benede omposteringer.
Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.
Har lige tjekket videoen på Smart-regnskabs hjemmeside, bogføringsdelen ligner de fleste amerikanske modeller hvor man skal have en enkelt (kasse, bank) modpost til alle posteringer. Altså ingen flere-benede posteringer er tilladte.
Jeg vil foreslå at man laver en "modkonto" der hedder "Ompostering" - og køre posterne deromkring hver gang du skal postere rundt mellem drift eller status.
Som jeg kan se på skærmbilledet kan man jo løbende følge modkonti´s aktuelle balance, dermed skulle det være nemt at sørge for den altid går i nul ved selv mange-benede omposteringer.
Øv , Det er da lidt tosset .. :(
Andre kloge hoveder her på Amino? ;)
Hej ALundberg
Helt enig :o)
Dvs. at det så er umuligt at bogføre fx en hensættelse i regnskabet. Denne skal nemlig debet i driften og kredit under passiver. Da modkontoen altid skal være en likvid konto (som ligger under aktiver), så vil det dermed sige, at man ikke er i stand til at føre et korrekt regnskab i Smart Regnskab.
Er der slet ikke nogen herinde, som har fundet de vise sten vedrørende Smart Regnskab ... eller er det bare slet ikke så smart, som navnet lyder?
Vil lige nævne, at jeg selv benytter e-conomic (som jeg er rigtig glad for), men er blevet lidt nysgerrig omkring de basale funktioner, som Smart Regnskab mangler.
Ja det lyder fjollet i det system - men skete der det store ved at gå via banken eller kassen. Fra repræsentation ind i bank og samme minut fra bank ud til bogindkøb. Banken vil stemme de øvrige vil stemme, og ja - der var 2 sek hvor banken ikke stemte, men det ses jo ikke uden man går ind og følger transktionstråde, og da er det jo let forklaret (skat og revisor)?
Det er vel ikke ligesom i Summa som jo også som standard viser en modkonto - bank osv, men hvor man kan lade feltet være blankt, og så tage næste kasselinie til modposteringen? (eller hvis det er en konto der ofte bruges til modpostering, lægge den ind som fast)
Jeg kender slet ikke det nævnte regnskab, og er knapt tør bag ørene selv
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja det lyder fjollet i det system - men skete der det store ved at gå via banken eller kassen. Fra repræsentation ind i bank og samme minut fra bank ud til bogindkøb. Banken vil stemme de øvrige vil stemme, og ja - der var 2 sek hvor banken ikke stemte, men det ses jo ikke uden man går ind og følger transktionstråde, og da er det jo let forklaret (skat og revisor)?
Det er vel ikke ligesom i Summa som jo også som standard viser en modkonto - bank osv, men hvor man kan lade feltet være blankt, og så tage næste kasselinie til modposteringen? (eller hvis det er en konto der ofte bruges til modpostering, lægge den ind som fast)
Jeg kender slet ikke det nævnte regnskab, og er knapt tør bag ørene selv
vh
Hej
Desværre nej .. Har prøvet det med at ladee være tomt, og lave en ny linje. Men det vil den ikke godtage.
Jeg er kommet frem til det med en evt konto som oprettes med navnet Omposteringer, eller konto til brug ved bogføringsfejl sådan så man har en konto at bogføre igennem, uden at det påvirker banken eller kassen., Det der er i det, er jo bar, at en sådan konti er ikke en likvid konti/beholdning .. :S