Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selv-reparerende chip - et eventyr begynder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Vi har de sidste 4 år udviklet en såkaldt selv-reparerende chip, som simpelthen kan omkomfigurere sig selv autonomt i tilfælde af fejl - hvilket få en kunde vil betyde øget pålidelighed for vedkommendes elektronik produkter samt øget produktlevetid. Chippen er i øvrigt patenteret. Vi var også en del i medierne i i sommeren 2010 i forbindelse med et samarbejde med NASA om denne chip (se nedenfor).

Vi er ved at undersøge mulighederne for at starte virksomhed baseret på denne udvikling og salg af denne chip i forskellige former. I denne forbindelse har jeg et par spørgsmål i forbinldelse med finansiering af en sådan spin-off high-tech virksomhed som jeg håber nogle af jer kan give et godt råd om.

1. I forbindelse med vores samarbejde med NASA fik vi belyst et par punkter hvor chippen skal og kan forbedres. Men at lave disse forbedringer vil formentlig tage et års tid. Hvor "normalt" er det for en investor at kaste penge efter foretagendet når vi stadig har ca 1 år tilbage af udviklingen før vi står med et egentlig klart produkt?

2. Hvordan får man fat i investorer? Hvor finder man disse livsgivende personer/virksomheder henne?

3. Og når man har fundet dem kontakter man dem bare bevæbnet med sin forretningsplan eller hvordan?

4. Hvilken type investorer vil I vurdere passer bedst til vores status lige pt? Eller skal man bare søge bredt?

5. De iværksætter bøger/kurser jeg har læst/fulgt fremhæver alle at ens hold er uhyre vigtigt - klart nok det forstår jeg godt! Men hvor vigtigt er det for os det første år hvor fokus vil være meget på færdigudvikling af produktet? Jeg tænker - vil en investor ikke hellere være interesseret i at man sparer en halv million (el.lign) på en management-person imod at investoren selv går ind og udfylder det missing link (indrømmet - det er i manangement delen - fremfor teknologi delen vi har et hul).

Håber på gode svar og tak for din tid til at læse mit indlæg.

Mvh

Michael

Links til et par af medieomtalerne:

http://www.b.dk/viden/nasa-satser-paa-dtu-computer

http://ing.dk/artikel/112946-selvreparerende-computer-fra-dtu-skal-bruges-i-rummet

http://www.tv2lorry.dk/video/33258 (skulle være et video interview af den ene halvdel af vores hold, som dog ikke virkede i min browser lige nu, men det har virket før...)

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:13

Hej Michael,

Lyder spændende med jeres projekt. Jeg har selv investeret i en virksomhed som har indgået et samarbejde med NASA. Det giver god PR :-)

1. Det er meget normalt at produktet ikke er færdigudviklet. Det er jo hele casen indenfor venture kapital, at man tager en risiko (som man så bliver betalt ved at få en forholdsvis stor ejerandel)

2. Mange business angels siger at de er risiko-villige, men når det gælder projekter som jeres, tror jeg mange står af. Så det er nok mere innovations-miljøerne I skal satse at få penge fra.

3. Find en indgangsvinkel til investoren - dvs du kender en som kender en som kender dem. Det giver meget mere troværdighed. Og lad være med at sende en 100 siders forretningsplan uopfordret - det er dræbende for modtageren. Send i stedet en 5-siders executive summary, som bare skal gøre læseren tilstrækkeligt interesseret.

4. Innovationsmiljøerne + enkelte business angels (de som selv har tech erfaring)

5. Enig med dig. I skal ikke budgettere initielt med en management person. De ressourcer hertil bidrager investor med. Team er vigtigt - men i jeres tilfælde er det jeres udviklings-team som på kort sigt skal sælge varen.

Du er meget velkommen til at kontakte mig direkte hvis du har flere spørgsmål

mvh

Nicolaj Nielsen

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:52

Et eventyr slutter...  

Jeg kender også mange fra Nasa, jeg har en ven som kender Chefen him self... 

http://www.nasa.dk/

Når men tilbage to the point, er det ikke nemmere at skifte chippen ud med en ny..  Det må da være meget billigere...

Misforstå nu ikke det jeg skriver! Der skulle meget gerne være en ide med det..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Hej Michael

I plejer da have et ret godt investerings hold på DTU i deres iværksætter park, ellers syntes jeg du skulle bruge sommerferien i silicon valley, har nasa først leget med jer, kan i komme ind mange steder derovre, som har lidt flere penge end de fleste fonde i DK..

fortsat god vind

Desighn House

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Hej Michael

I plejer da have et ret godt investerings hold på DTU i deres iværksætter park, ellers syntes jeg du skulle bruge sommerferien i silicon valley, har nasa først leget med jer, kan i komme ind mange steder derovre, som har lidt flere penge end de fleste fonde i DK..

fortsat god vind

Desighn House

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:36

min webshop:
Når men tilbage to the point, er det ikke nemmere at skifte chippen ud med en ny..  Det må da være meget billigere...

Med mindre computeren først skal fragtes tilbage til jorden

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:29

Michael Reibel Boesen:
I forbindelse med vores samarbejde med NASA

Ikke en særlig brugbar kommentar, men DAMN det lyder fedt når man bare sådan lige slynger det ud.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:57

Stefan_S:

min webshop:

Med mindre computeren først skal fragtes tilbage til jorden

Det var netop min pointe at nu er den chip ikke BARE en chip, men...

Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 10:23

Hejsa!

Fik lige lavet lidt ged i det her indlæg - se venligst indlægget nedenfor - sorry - og hvorfor mon man ikke kan slette egne indlæg? Eller er det bare mig der ikke er så god til det her?

Mvh

Michael

Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 10:32

Hej alle!

Først, undskyld min sene reaktion! Har været på ferie + piv-travlt - sorry!

@Nicolaj/VentureKapital: Tak! Dig er jo heldigvis fortsat i kontakt med!

@min webshop: Hoho ;) - jo det er meget nemmere bare at skifte chippen ud med en ny! Men ikke hvis chippen sidder i en robot på Mars, eller i din bil mens du kører eller i dit fly mens det flyver ;) Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit svar på Stefan_S kommentar...

@Stefan_S: Lige præcis! ;)

@Desighn House: Ja tak for tippet - jeg har helt sikkert tænkt mig at benytte mig af de faciliteter vi har til rådighed herude - også glimrende forslag med silicon valley! :) Nu endte turen dog med at gå til Kroatien i år, men kunne være tiden havde været bedre brugt i SV.

@HornkovVindberg Inkasso: Hehe - det er det også ;)

Takker for alle kommentarerne!

Mvh

Michael

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)