Der er mange gode bud i denne tråd på hvad det kan skyldes.
Men det allerbedste du kan gøre er faktisk at spørge annoncøren direkte om grunden til afvisningen (under program info i vores system finder du en email adresse du kan bruge).
Så havde de nok heller ikke interesse i at ligge på Tradedoubler
Den konklusion kan du ikke drage. De vil garanteret gerne have en nye kunder via deres affiliate program, men vil ikke skabe "direkte" konkurrenter til deres eget website. Det kan være de er interesseret i at få noget reklame på en masse modeblogs, men ikke vil finansiere affiliate sider som ligger i konkurrence på de sammen Google søgninger som dem selv.
Jeg har selv lavet samme trick på flere områder med svag konkurrence. Fået en aftale, opbygget et website, som over tid har overtaget nogle af webshoppens SERPS. Før fik de deres kunder direkte igennem google på de søgninger, nu betaler de x procent til mig, da mit website har overtaget den søgning. Men de får ikke en bedre omsætning / flere kunder end hvad de har fået førhen. Lukker de affiliate aftalen, linker jeg bare direkte til deres konkurrent - også selvom det ikke giver afregning.
Hvis virksomhederne allerede har en stærk profil på et konkurrencesvagt marked, så har de ingen interesse i at skabe et fordyrende mellemled, som tager de kunder der allerede i butikken nu.
Hej Casper. Det tror jeg, at du har fuldstændig ret. Min side ligger nummer 1 på sejlersko - lige oven over de firmaer, som jeg har ansøgt. Så jeg må nok bare gå andre veje. Tak for hjælpen
Ejer og driver webshoppen Droner.dk, der sælger droner på det danske marked.