Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil være online guru

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er 37 år og har fået mulighed for at tage 1-2 ud af kalenderen til at videreuddanne mig.

Jeg har igennem de sidste 6 år arbejdet med mine egen online koncepter, og vil nu gerne videreuddanne mig i samme retning. Det vil sige dykke helt til bunds i noget der virkelig rykker indenfor online udvikling og salg, og som der er fremtid i...altså nogle kompetancer som der ud i fremtiden kommer til at være efterspørgsel på. Kort sagt jeg vil være en online guru indenfor et specifikt online område, som jeg endnu ikke har fastlagt helt Big Smile (SEO, CLOUD, APP-DEVELOPEMENT)

Men jeg har lidt svært ved at finde den helt rigtige uddannelse i vrimlen af online MBA'er og andet.
Hvilken vej skal man gå for at blive fremtidens netguru?

Er der nogen der kender til en fed uddannelse et eller andet sted i verden. Jeg foretrækker at den er online, men jeg kan sagtens rejse der hen hvor den er i i 1-2 måneder om året.

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

Jeg synes du skal kigge ind af, og finde ud af, hvad du gerne vil arbejde med - men den der fiktive guru-status er ikke noget man får, med mindre man knokler seriøst på i mange år jo. :) Det skal man også lige være indstillet på.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 16:28

Hej Kim

Tak for svar.

Jeg forstår hvad du skriver. Jeg har arbejdet de sidste 6 år med en online forretning der nu kører i 10 lande, og har 17000 brugere, så det er ikke fordi jeg kommer uden noget viden.

Ja ok, guru er måske den forkerte måde at sige det på.
Men jeg vil gerne dykke ned i nogle specifikke kompetencer, som markedet kommer til at efterspørge de kommende år.

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:28

Alt-til-din-fest.dk:
Hvilken vej skal man gå for at blive fremtidens netguru?

Hejsa

Guru indenfor et område er ikke noget man kan læse sig til efter min mening, det er noget man gør sig fortjent til ved hårdt arbejde og gennem mange år.

Du skal finde ud af hvilken niche du vil arbejde indenfor og derefter gå på jagt efter viden, resten er hårdt arbejde. Det er bare min mening og vurdering ud fra hvad du skriver.

Held og lykke med det.

Best regards

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:32

Dem der bliver anerkendte som guru/eksperter inden for et område er oftest professorer, der har viet deres liv til at forske inden for deres felt. Ifølge Henrik Ørholst der har skrevet bogen "Guru, de 20 største ledelseseksperter" er en guru en som påvirker eksempel virksomheder inden for et givet felt, eksempelvis ledelse eller SEO. Måden hvorpå denne påvirkning forekommer, er oftes gennem forskning og videnskabeligt arbejde der ender i bøger og artikler. 

Jeg tror desværre ikke at hverken 1-2 måneder eller 1-2 år er nok til at opnå denne status. 

Henrik Ørholst skriver i øvrigt også at Guru er sjældent noget man bliver - det er noget andre gør en til.

Dog vil jeg selvfølgelig ikke slukke lyset for dig! At du har viljen og nu også tiden til at komme igang er jo en god begyndelse. Men jeg vil da opfordre dig til at vælge dit område først, og derefter finde et anerkendt universitet eller et lignende, men det afhænger jo også i står grad af hvilket uddannelsesniveau du idag besidder, i forhold til optagelse. Alternativt kunne du indgå et "forskningssamarbejde" med en virksomhed der vil udvikle sig inden for det område hvor dine kompetencer er.

Held og lykke med det hele!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Du skal vælge et felt, og dykke ned i det. F.eks. hvis det er app dev, så start med at købe nogle bøger. Det lyder ikke til, at du afsætter tiden til en egentlig uddannelse.

Men der findes jo 1000vis af bøger inden for alle emner. Det er bare at starte fra begyndelsen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 16:58

Ok ok ok, jeg har udtrykt mig skidt med det der guru ord. Min fejl

Men jeg ønsker ikke at læse et par bøger om noget, og bruge en uges tid på det.
jeg ønsker blot foreslag til sindsygt spændende online uddannelser....og jeg er åben for hvilken retning og hvor længe de skal tage.

Lad sige det er app developement, og jeg gerne vil bruge 3 år på det.... hvordan finder jeg så den helt rigtige skole hvor jeg ikke spilder tiden?

Casper

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 16:59

Jeg har iøvrigt også lavet min egen lille html5 iphone app ud fra en bog.....Men jeg vil gerne dybere end det og jeg vil have mere hands-on end jeg får ved at nørkle herhjemme med det

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 03:08
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)