Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foto virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er 16 år og går på Teknisk Gymnasium.

Jeg har længe studeret, hvordan jeg kan starte min egen virksomhed, og hvad, hvordan og alt det.

Jeg har nu fundet "Startblanketten" og tøver lidt. Hvad sker der hvis jeg sender sådan en blanket ind? Kommer det til at koste mig noget, hvis det hele går i vasken, og jeg slet ikke får startet nogen virksomhed?

Og hvis jeg så får af vide: "Nu har du din egen virksomhed med CVR nr: XX XX XX XX"

Hvad så? Så skal jeg vel have lavet mig en hjemmeside eller sådan noget? Eller der der andet der antyder jeg har en virksomhed?

Hvordan med moms og indkøb? Bliver det nøje forklaret, så man ikke kommer til at glemme noget der?

Jeg over vejer nogle forskellige ting at starte virksomhed inde for. Mine interesser er Foto, video, elektronik, computer og den slags.

Så her er en lille liste over ting jeg har overvejet:

• Opkøb af rester/partier (elektronik, foto-/videoudstyr)
  • Fotografering - hyres til fotografering af events, foto af din bil, specialfotos
  • Idéer (kommunikation) og produktion af reklamefilm
  • "Detektivbureau" skjult kamera - forfølge og skygge. --->( Lidt langt ude)
Den jeg tror mest på er måske det med foto, enten opkøb af udstyr og salg af det, eller fotografering til events osv. eller måske begge ting.
Håber virkelig nogen kan hjælpe mig, for at se om jeg overhovedet er klar til at starte virksomhed!
(Har aldrig brugt Amino før, men læst herinde mange gange)
Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 02:55

Hej Niko-h

Det er mange spørgsmål du kaster ud på en gang - og det lyder som om du lige skal tænke lidt mere inden du går igang - men man skal jo starte et sted. Det lyder ikke som om du har så meget styr på moms og regnskab - og det er i hvert tilfælde rigtig vigt du få det -ELLER - går sammen med én der har styr på den del.
Umiddelbart kan jeg ikke se det er noget i vejen for at få et CVR-nummer - som så senere viser sig ikke at blive udnyttet - men dt kan andre nok svare bedre på.

Det jeg primært faldt over er det du skriver omkring foto og video. Og det jeg her skriver er bestemt ikke ment for at skræmme dig fra området. MEN - der er rigtig mange der prøver at gå den vej - så konkurrencen er lidt hård. Så hvis du vil leve af det, skal du gerne være både en rigtig dygtig fotograf - OG en god sælger. Kik på hvem der ellers er i det område du bor og som laver det du gerne vil. Se hvad de tilbyder og til hvilke priser - og prøv så at finde nogle områder eller produkter de ikke dækker.

Det er jo smartere at tilbyde noget der ikke findes i forvejen - end at tilbyde det samme produkt som 5 andre allerede har. Og det gælder sådan set uanset hvad du vil igang med.

Held og lykke.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:40

hej for at starte egen viksomhed skal du være 18 år så¨du må have far eller mor ind over

du kan evt. hente noget hjælp her  http://www.ivaekst.dk/opstart_intro/menu/0/ivaekst-opstartsguide--introduktion--gratis-raadgivning-om-opstart

Det er nok en hård branche . men heller prøve det og have en vision end ikke at gøre det 

Told og Skat afholder kurser hvor du kan få information om hvordan du starter op - Told og skat er faktisk meget hjæpsom hvis man spørger dem

jeg syndes du skal prøve og evt få arbejde i en lokal forretning evt. foto forretningmåske kan de så stå for det administrative, det kunne evt. være at du kunne tage ud og fotografere billigt.

fødselsdage studenterfest børnefødselsdage. 

der skal nok være nogle som kan bruge en privatdetektiv  - der er en da et tv program der hedder Cheaters hor de tager folk på fast gerning 

Jeg har en kammerat som laver sort arbejde som elektriker han køber altid materialer hos sin mester som så tjener 10-15 %  .

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)