I forbindelse med at jeg lige har sat adwords op til en af vores nye sites, er jeg blevet opmærksom på en ting vedr. den geografiske begrænsning. Vi har "selvfølgelig" begrænset adwords visninger til Danmark - da vi ikke er interesseret i at betale for udenlandske besøgende. Men er først nu blevet opmærksom på at det betyder at ingen af vores annoncer kommer frem hvis man søger via. google.com ... ! Burde jeg nok have sagt mig selv, men troede egentlig den tog IP adressen og udelukkede folk på deres fysiske placering. Men har jeg ret i dette? Har blot prøvet at søge nogle af de vigtigste ord. På google.dk kommer vi frem - men ikke på google.com ... Hvis det er rigtigt at det er sådan det fungerer - er der så en måde at gøre så den viser ens annonce i alle .xx versioner af google - og kun udelukker vha. fysisk placering? Har en idé om at rigtig mange mennesker bruger google.com. Personligt er det RIGTIG tit den som jeg får tastet ind - fremfor .dk .. Så vil jo være idioti ikke at blive vist der. Men vi har bare ikke den store interesse i at annoncere for udlandet. Specielt fordi vi af erfaring ved at vi så vil få uønsket opmærksom fra udlandet (svindlere, leverandører mm.) |
Hvordan fungerer Google AdWords' geografisk afgrænsning?
Saa skal du saette den til det I sprog. Ikke kun dansk men ogsaa amerikansk sprog og saa stadig DK som geografisk soening. Mvh |
Leger med affiliate på Tilhusoghave.dk.
Du skal målrette dine annoncer efter sprogene engelsk og dansk, så vises de også på google.com :) Hvis du søger på google.com vil du se en parameter i adressen, der hedder hl. Der står sikker hl=en ved dig. Hvis du ændrer den til hl=da, så vil du også se dine annoncer nu. Men som du selv siger, så er der garanteret mange, hvor hl=en, men stadig er danskere. Derfor kan det godt betale sig at målrette efter engelsk sprog også. Især hvis dine keywords ikke hedder det samme på engelsk :) |
Super mange tak for svaret!! Kan se alle vores kampagner står fokuseret på Danmark geografisk og Dansk som sprog. Jeg vil gerne gøre det således at jeg til at starte med kopierer hele kampagnen og så målretter mod Google.com .. På den måde kan jeg også finde ud af om der rent faktisk er hold i min mistanke om at der mistes trafik derfra - og om det konverterer lige så godt som det fra google.dk ... Er som nævnt bange for ligegyldig trafik fra udlandet. Mit sidste spørgsmål er så; Hvis jeg i denne "ekstra" kampagne vælger at fokusere KUN på engelsk og så helt væk med dansk (er jo på den nuværende) .. Hvad skal jeg så vælge af geografisk begrænsning? Skal jeg stadig have Danmark der ? |
Hej Kenneth.
Det er korrekt. Hvis du kun ønsker at handle med personer, der fysisk befinder sig i Danmark, så skal bør du sikre, at dine annoncer rent geografisk er begrænset til visning i Danmark. Er det et helt bevidst valg, at du ikke ønsker at sende varer til Sverige og Norge? Mvh Troels. |
Tak for svaret :) Mht. Norge / Sverige - tænker du så på hvorfor vi ikke kører adwords kampagne i disse lande? Det har vi allerede prøvet - endda med SEK/NOK versioner af siden. Men de konverterer simpelthen ikke godt nok. Vi vil da gerne sende varer dertil - men markedsføringen er simpelthen for dyr. |
Et hurtigt teknisk spørgsmål; Vil gerne undgå at skulle lave alle annoncer forfra, kopiere søgeord mm. Så er der ikke en måde hvorpå man kan kopiere / duplikere en eksisterende kampagne inkl. annoncegrupper til ny ? For så kan jeg blot kopiere over og så ændre i sproget. |
Hej Kenneth. Adwords Editor er vist svaret på dit spørgsmål. Det koster et par timers indlæring, men det er investeringen værd på lang sigt. Mvh Troels. |
Tak for linket - så skal der læses :) Har fået et råd omkring at deaktivere "åbne søgeord". En af jer skulle vel ikke tilfældigvis vide lige hvor det lå henne vel ? Synes ikke jeg kan finde det nogen steder? |
Hej Kenneth. Jeg kunne forestille mig, at rådet går på, at du skal reducere antallet af fleksible (brede) søgeord, så du i højere grad kan målrette annoncerne mod præcis de produkter du sælger. Søgeordstypen angives for det enkelte søgeord. Du kan evt. læse mit indlæg om Søgeordstyper, hvis du vil have den lange forklaring på fordele og ulemper ved de forskellige typer af søgeord. Mvh Troels. |