Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Support aftale

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Slangerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 25
Fra  Flexintra Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en kunde som har efterspurgt ubegrænset telefon,email og fjernsupport. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan sådan en skal strikkes sammen og hvor meget den koster om måneden.

Er der nogen af jer der har erfaringer med at sætte sådan noget sammen?

Lidt info om firmaet: De er 15 ansatte med mindst en klient hver. Dertil har de en server med win 2008. De har de sidste 5 måneder brugt omkring 30 timer i snit om måneden til alle typer support. Tager man et fast beløb pr. klient/server og så en timepris pr. time der bruges eller hvordan gør man det så det bliver fair for begge parter.

På forhånd tak 

CMS, CRM, HR, Økonomi samt mange flere værktøjer til styring af din virksomhed eller forening. Kontakt os på telefon 31621422 eller Thomsen @ Flexintra.net

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:58

Uden af have forstand på specifikt supportaftaler, virker det ikke umiddelbart fornuftigt at lave aftaler som er "ubegrænsede". En af partnerne bliver i længden snydt, og handel skal være god for to. Det lyder umiddelbart som en ganske god kunde, og derfor er du ikke interesseret i, at hverken kunden eller dig selv kører sur i aftalen. Den slags kan ofte være overordentligt vanskeligt at lave om på senere.

Mit budskab til kunden vil være, at du selvfølgelig gerne vil lave en ubegrænset aftale, men at den vil blive så kostbar, at kunden ikke vil være tjent med den. Forsikringer som dækker hvad som helst, har det i reglen med at være kostbare.

Hvad med noget så simpelt og gammeldags som mængderabat? Jo flere timer kunden køber, jo billigere er det. Så er der ikke noget som løber løbsk for nogen af partnerne, du imødekommer kunden og de får noget for deres loyalitet.

Bare en tanke :-) 

Fra Slangerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Fra  Flexintra Skrevet kl. 14:45

Jo det har skam også været med i mine overvejelser. Men det handler om, at både kunden og jeg er lidt irriteret over at vi skal holde øje med den tid der bruges. Og derfor ville det være nemmest hvis der bare blev betalt en fast pris og behøvede vi ikke det timeregnskab.

Og så tænkte jeg bare at der måske var nogen som hevde lidt erfaringer i hvordan man gør i andre virksomheder som tilbyder support aftaler. Og det kan godt være at "ubegrænset" support ikke findes, da det, som du skriver bliver en temmelig bekostelig affære.

CMS, CRM, HR, Økonomi samt mange flere værktøjer til styring af din virksomhed eller forening. Kontakt os på telefon 31621422 eller Thomsen @ Flexintra.net

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Ifm. en supportaftale vil jeg i alle tilfælde anbefale, at du får aftalt (nedskrevet) hvad denne dækker og ikke mindst hvad den dækker.

Og vær hård i aftalen og så hellere flink og fleksibel i udførelsen af den.

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 14:54

Jeg tror ikke, der generelt kommer noget godt ud af, ikke at holde øje med den tid, der bruges. Tid er penge for begge parter og er altid værd at holde regnskab med - i hvert fald i et vist omfang. Men hvis i begge gerne vil have en fast aftale, så kan I jo blive enige om en pris lige nu, og så tage aftalen op til revision igen f.eks. hver 3. eller 6. måned - men igen, hvis ingen holder øje med tidsforbruget, kan diskussionen nemt blive lidt noget snik-snak :-)

Fra Slangerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Fra  Flexintra Skrevet kl. 10:07

Det ville være så rart hvis der var nogen som havde en køreklar løsning til en support aftale. Det er ikke så nemt at strikke sådan noget sammen.

Men som jeg hører det, er der ikke noget der hedder "ubegrænset" support. Så der er nok ikke andet at gøre end at fortsætte med den løsning jeg har nu, hvor kunden betaler pr. time. og hvis han vil betale for lidt mere af gangen får han en lille rabat.

I skal have tak for hjælpen.

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 10:13

Der er bestemt noget, som hedder "ubegrænset support" - men der er nok en temmelig stor risiko for, at det ender med en utilfredsstillende situation for en af (og i sidste ende begge) parterne.

Klippekortsmodellen fungerer rigtig fint for mange - jo større klippekort man køber, jo mere rabat får man - alt imens likviditeten ligger og luner i din kasse :-)

Rigtig god søndag,

venlige hilsener

Jens

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 10:42

Henrik L. Thomsen:

Er der nogen af jer der har erfaringer med at sætte sådan noget sammen?

Hej Henrik

Smut en tur forbi Google og søg på: ubegrænset  IT support  ...det gjorde jeg lige og der er faktisk en del der tilbyder dette så du kan ihvertilfælde få noget inspiration og pris indikationer på hvad andre tager.

Held og lykke

Best regards

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:00

Hvad med at foreslå ham en support aftale der lyder noget i retning af 40 timers fri support om måneden for et fast beløb - timer derudover koster kr xxxx. Alternativt overvej om han skal have mulighed for at føre ubrugte timer over til næste måned

Fra Slangerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Fra  Flexintra Skrevet kl. 16:11

Jeg har tilbudt ham en fast pris pr. klient samt en klækkelig rabat på timerne hvis han køber 30 timer om måneden. Så jo mere support han køber, jo billigere bliver timerne. I skal have tusind tak for jeres svar.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)