Hej, Jeg har en kunde som har efterspurgt ubegrænset telefon,email og fjernsupport. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan sådan en skal strikkes sammen og hvor meget den koster om måneden. Er der nogen af jer der har erfaringer med at sætte sådan noget sammen? Lidt info om firmaet: De er 15 ansatte med mindst en klient hver. Dertil har de en server med win 2008. De har de sidste 5 måneder brugt omkring 30 timer i snit om måneden til alle typer support. Tager man et fast beløb pr. klient/server og så en timepris pr. time der bruges eller hvordan gør man det så det bliver fair for begge parter. På forhånd tak |
Uden af have forstand på specifikt supportaftaler, virker det ikke umiddelbart fornuftigt at lave aftaler som er "ubegrænsede". En af partnerne bliver i længden snydt, og handel skal være god for to. Det lyder umiddelbart som en ganske god kunde, og derfor er du ikke interesseret i, at hverken kunden eller dig selv kører sur i aftalen. Den slags kan ofte være overordentligt vanskeligt at lave om på senere.
Mit budskab til kunden vil være, at du selvfølgelig gerne vil lave en ubegrænset aftale, men at den vil blive så kostbar, at kunden ikke vil være tjent med den. Forsikringer som dækker hvad som helst, har det i reglen med at være kostbare.
Hvad med noget så simpelt og gammeldags som mængderabat? Jo flere timer kunden køber, jo billigere er det. Så er der ikke noget som løber løbsk for nogen af partnerne, du imødekommer kunden og de får noget for deres loyalitet.
Bare en tanke :-)