Hej Amino-folk Jeg er relativ ny på siden, håber jeg har valgt det rigtige forum Mit spørgsmål/debat er jeg er usikker på nogle punkter i min "forretnings idé" Jeg er selv studerende og vil som så mange andre gerne have et job ved siden af, for at supplere SU'en og for at få erhvervserfarring til CV'et. Jeg har "fundet" en by, hvor Universitet er i udvidelse og har haft stor tilgang af studerende i de sidste par år. Dernæst er der ingen brugbare studie-job-sites, selv universitets jobbank har kun nogle få stillinger som faktisk er i selve byen til de studerende, hvor jeg selv har en ide om at det kunne gøres bedre, da der er en masse virksomheder i byen som universitet ikke har kontaktet. Min ide er at få lavet denne job site for studerende (kun studiejobs), hvor jeg i starten vil kontakte samtlige virksomheder og tilbyde dem gratis jobopslag på hjemmesiden (senere skal det dog koste lidt penge), når jeg så har nok i Jobbanken og erhvervslivet/studerende har kendskab til hjemmesiden, så vil jeg også kontakte fx caféer i byen, andre virksomheder som vil have et reklamebanner på hjemmesiden (mod betaling) dvs. indtægter fra jobopslag og reklamer. I sidste ende skulle virksomhederne gerne selv indtaste de nødvendige informationer på hjemmesiden og lave et job opslag, betale via nettet (dvs jeg ikke længere skal opsøge virksomhederne, kun til reklame). Hvad synes I om idéen og har I evt. nogle gode råd og tips? Mvh Dat |
Syntes faktisk det lyder som en meget god idé. Hvis der ikke er sådanne sites i forvejen i den pågældende by og der ikke er nogen risiko i det for virksomhederne, tror jeg på idéen. Selvfølgelig hvis de studerende gider at arbejde - men det skal du vel selv finde ud af.
Mvh
Knudsen