Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beskytter man bedst sit website imod hackere, virus, etc.?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg lancerer snart et stort internationalt website med server i USA. Jeg har netop læst om et amerikansk website, der måtte lukke deres side midlertidigt ned grundet hackere. Så mit spørgsmål går kort og godt på, hvordan jeg bedst beskytter min egen side imod hackere, virus, etc.?

Håber på nogle gode råd!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:29

ai... jeg er træt og på vej iseng, men du får et par her:

1. Brug unikke passwords til ALT, både ftp, mail og login til websitet

2. opdater, opdaterer og OPDATERER

3. sørg altid for at have en virus/hacker fri backup liggende, hvis det alligevel går galt

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:35

Mit eneste bud er at altid have backup af din side..

For det er næsten lige meget hvad du tager i brug af beskyttelse vil de dygtige hackere altid komme igennem..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 22:42

Denne service er måske af interesse http://www.cloudflare.com

CloudFlare protects and accelerates any website online. Once your website is a part of the CloudFlare community, its web traffic is routed through our intelligent global network. We automatically optimize the delivery of your web pages so your visitors get the fastest page load times and best performance. We also block threats and limit abusive bots and crawlers from wasting your bandwidth and server resources. The result: CloudFlare-powered websites see a significant improvement in performance and a decrease in spam and other attacks. 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:58

@Henrik og Alexander: Ok, jamen, det må jeg da så endelige sørge for at gøre.

@Tak for link. Kigger jeg nærmere på.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 00:36

Lyder som DDoS angreb og ikke hackere. DDoS er ikke værd at sikre dig imod som enemand eller mindre virksomhed. DDoS er det LulzSec, Anonymous, osv benytter sig af, og det overbelaster bare systemet, men altså ingen indtrængen. Ofte vil du skulle snakke med din udbyder og få dem til at skifte IP adressen eller lukke siden ned for en stund indtil angrebet er ovre. Der findes dog værktøjer til at modstå en del af det.

- Backup er det vigtigste.

- Unikke passwords er mest hvis du påtænkes at blive udsat for social engeniering, men hav et forholdsvist stærk password. Altså et som folk ikke kan gætte sig til ud fra at kende dig, eller som findes i en ordbog eller meget hyppigt brugt.

- Opdatering er mest vigtigt hvis du bruger et meget brugt system (Wordpress som nok den hårdest ramte), men altid en god idé at opdatere tit.

Du må gøre op med dig selv hvilke worst case scenarier du kan acceptere modsvarende prisen det koster at sikre sig imod det. Men lyder til at en god backup plan er nok :)

NB: CloudFlare kan være en god løsning til mindre sider. Men hvis du vil hente IP adressen fra dine brugere så kan du ikke bruge det, da den altid vil være den samme.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)