Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svære ord - hjælp?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg sidder meget på amino, og jeg læser også en del på Børsen, og jeg følger faktisk i det hele taget med, i rigtig meget.
Men jeg falder faktisk jævnligt over nogle ord, som jeg ikke kender til (altså ikke kender betydningen af).

I går f.eks faldt jeg over ordet prospekt, som jeg så slog op, og jeg fandt ud af, at det er et dokument med oplysninger om bestyrelse osv. i en forening.

Det kan selvfølgelig være at jeg bare er dum, men jeg nægter at tro på, at jeg er den eneste iværksætter, som nogle gange er i tvivl om et ord.
Avisen skriver nogle gange nogle ord, hvor de får det til at lyde som en selvfølge, at alle kender dets betydning? 

Men nu til sagen, jeg vil gerne have jer til at byde ind med et ord eller to (som naturligvis er svære og som har noget med forretninger at gøre), og en forklaring på hvad det betyder, det gavner både mit ordforråd, og selvfølgelig også dem som læser med, og heller ikke kender ordet.
- Det ville fedt hvis i ville bruge 2 min på det, tak på forhånd!Smile

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:13

Sjov gimmick, men helt ærligt... Download dog en ordbog.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22

Jon:

Sjov gimmick, men helt ærligt... Download dog en ordbog.

Eller gør som jeg: Køb nudansk ordbog. Den bruger jeg også når jeg læser eller hører et ord i fjernsynet jeg er i tvivl om-

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 15:31

Uhadada, nå men jeg må vist bare downloade en ordborg..
Det ville bare være lidt sjovt, hvis i kendte nogle lidt specielle ord, som i kunne byde ind med :)

Rasmus.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:51

Det kan godt ske du bliver fornærmet, men har du ikke en skole at passe i stedet for at spilde vores tid herinde med at vi skal komme med specielle ord til dig?

Hvis ikke det var fordi det var "Cafe og hygge" du havde skrevet i var jeg blevet lettere fornærmet over at folk bruger andres tid på at spørge om sådan noget herinde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Lad mig hjælpe dig med et svært ord på et bogstav, nemlig i - når du bruger det som et personligt stedord, så skal det skrives med stort, altså: i morgen er I velkomne til at .... Jeg kan trøste dig med, at rigtig mange skriver det forkert her på Amino, selv Martin Thorborg! I morgen starter vi på ord på to bogstaver - eller har du fået en ordbog?  Smile

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders Christensen:

Det kan godt ske du bliver fornærmet, men har du ikke en skole at passe i stedet for at spilde vores tid herinde med at vi skal komme med specielle ord til dig?

Hvis ikke det var fordi det var "Cafe og hygge" du havde skrevet i var jeg blevet lettere fornærmet over at folk bruger andres tid på at spørge om sådan noget herinde.

Amino er for alle der interesserer sig for iværksætteri, også selvom om mange ikke bryder sig om den overflod der er af "useriøse" unge. Sådan er det bare.
Hvis du ikke vil bruge tid på det, må du jo bare lade være med at læse og så også skrive og kommentere det, det er jo op til dig.

Kan virkelig ikke se problemet.

Men lige et råd til Rasmus, så tag og brug sproget.dk - den er rigtig god hvis du falder over et ord du ikke lige kender til. Ellers er der vidst en "forretningsordbod" inde på startvaekst.dk

God dag.

Med venlig hilsen
Jonas Goth 

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 19:29

Hej igen!

Intentionen med dette indlæg var at jeg og andre, som syntes dette indlæg er relevant skulle lære noget.
Men jeg er åbenbart for useriøs, jeg beklager meget, men jeg kan garantere, at jeg ikke skrev dette indlæg for at støde nogen.

Men jeg kan ikke se hvorfor, at det her indlæg, er noget at hidse sig op over, det er jo bare et forum, og da det er offentlig må man vel også kunne tåle at se sådan nogle "useriøse" indlæg engang imellem.

Men jeg beklager meget hvis jeg har spildt nogens tidHuh?

Rasmus.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glemte lige at sige tak for de positive indlæg+++Big Smile

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:40

Ah... Nu må I da lige lade være med at være så snerpede... Det her er cafe og hygge, og hvis man ikke er interesseret i det kan man sgu da lade være med at læse trådene.

Jeg kan ikke lige umiddelbart komme på nogle ord at byde ind med, men vil da læse med, hvis andre har nogen.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)