Jeg plejer selv at finde mine bøger på anbefalinger fra mit netværk, referencer fra bøger og blogs eller fra Amazons anbefalinger på baggrund af tidligere køb.
Primært via anbefaler fra familie og venner, men hvis det er fagbøger, så plejer amazon at være ubehageligt skarp til at ramme ting jeg gerne vil læse...
Mit seneste bogkøb er Tim Ferriss' "Four Hour Body". Jeg så ham holde nogle foredrag om det på nettet, og det virkede til, at værktøjerne i bogen giver konkrete resultater og derfor klar værdi for mig som køber. Derfor købte jeg den.
Spændende spørgsmål. Glæder mig til at læse andres svar!
Er på en masse mailing-lister. Denne er mit seneste køb: http://www.abookapart.com/products/responsive-web-design
Det er interessant, aktuelt, den er billig og frem for alt; en ebog.
Ellers er det anbefalinger i branchen, venner og ja, fordi det ser spændende ud. Men mit nye krav (og købsdrive) er altså at det er en ebog og let tilgængelig.
Det er mit indtryk at det at bogen har en prominent plads hos boghandleren - en appellerende titel og en spændende for- og bagside stadig rykker en masse. --> Og plads hos boghandleren gælder både fysiske butikker og nettet.
@Anders: Amazon er imponerende til at ramme (sælge). Det sjove er at jeg slet ikke opfatter det som et forsøg på mersalg fordi det er så relevant for det jeg læser. Det er nærmere en super service.
@Kim: Sjovt at du skriver det. Efter jeg har fået en iPad og fået øjnene op for kindle, så gider jeg heller ikke vente på at bøgerne kommer med posten.
@Lasse: Er det nogle særlige bog-fora du er på eller falder du bare over det?
Det der giver mig lyst til at købe en bog, er at den fanger min interesse, altså at den omhandler noget jeg interessere mig for. En anden ting er, hvis jeg får den anbefalet af nogle fra mit netværk, eller folk fra internettet som siger at den er god.
Så det korte af det lange er at: Den skal have gode referencer, og at den omhandler min hobby (Iværksætteri).