Hej Amino |
Hej Emil,
Det er jeg overbevist om du skal være 18 for.
Mvh. Mads Hansen
Hej Amino |
Hej Emil, Det er jeg overbevist om du skal være 18 for. Mvh. Mads Hansen |
Jeg registrerede det i mine forældres navn da jeg var under 18. |
Det kan vidst godt lade sig gøre, men jeg er ikke sikker på præcis hvordan. Processen er vidst rimelig besværlig. Det letteste er f.eks. at lade én af hans forældre være medejer i stedet. Det eneste problem det kan give er hvis virksomheden bliver rigtig mange penge værd, inden han er 18 og kan overtage, kan der være nogle skattemæssige ulemper ved overdragelsen. En anden måde er at du bare er ejer, og betaler ham løn. I laver samtidig aftale om at han kan købe sig ind når han fylder 18. Det er under alle omstændigheder lidt bøvlet, men lige gyldigt hvilken model i vælger, så sørg for at få lavet nogle klare aftaler og få dem ned på papir. Det er vigtigt både denne dag hvor i måske står og er uenige, men lige så meget for at sikre at i er enige om vilkårene i forbindelse med opstart. Håber det hjalp jer lidt på vej. God vind med det! :-) |
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.
Hej. Du skal søge statsforvaltningen om lov.
MvH Peter |
Jeps, jeg er 17 og har lige indsendt min ansøgning om at starte et I/S til statforvaltningen. Jeg gik med de samme overvejelser som dig, og denne her side hjalp mig RIGTIG meget: http://ungmedfirma.dk/umyndig_og_firma.php |