Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved omsætning under 50000 kr. om året.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at formulere spørgsmålet på flere måder, således at jeg får hele problemstillingen løst og at alle nødvendige informationer for at besvare spørgsmålet er tilgængelige.

SKAL jeg i og med at jeg er momsregistreret og omsætter for under 50000 pr år. indberette moms?

Hvis jeg opkræver "moms" fra mine kunde og holder mig under grænsen, kan jeg så selv beholde momsen og betale skat af den i stedet for at indberette den?

Jeg kan vel ikke sælge en ydelse uden at opkræve moms? Heller ikke selvom jeg holder mig under de 50000 kr. pr år?

Jeg går ud fra at det jo skal gå op i den anden ende, at når den kunde (hvis det er erhverv som jeg sælger til) indberetter købsmoms på de ydelse han har købt af mig, så skal jeg også have indberettet salgsmoms fra da jeg solgte ham den. (hvis scenariet er at jeg har angivet at prisen er inkl. moms og jeg holder mig under 50000 kr. grænsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jonaswil:

SKAL jeg i og med at jeg er momsregistreret og omsætter for under 50000 pr år. indberette moms?

>Enkelt og indiskutabelt svar: JA!

jonaswil:

Jeg kan vel ikke sælge en ydelse uden at opkræve moms? Heller ikke selvom jeg holder mig under de 50000 kr. pr år?

Igen enkelt svar. Når du er momsregistreret skal du opkræve, betale og indberette moms uanset omsætningsstørrelse.

Fra København K
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Droner ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser lige med her på sidelinjen

Ejer og driver webshoppen Droner.dk, der sælger droner på det danske marked.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke opkræve moms uden at indberette den, hvis man holder sig under de 50k og ikke er momsregistreret så skal man jo heller ikke opkræve momsen og eventuelle erhvervskunder der køber ens ydelser kan altså heller ikke få nogen moms tilbage, da de jo ikke har betalt moms.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg også selv skrev, måtte det være det mest logiske. Nu er jeg i hvert tilfælde helt sikker i min sag. Tak tak.

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAL man kræve moms af erhvervskunde (Firma: I/S, momsregistreret) eller kan man undlade det så de ligeledes undlade at indberette købsmoms på mit salg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jonaswil:

SKAL man kræve moms af erhvervskunde (Firma: I/S, momsregistreret) eller kan man undlade det så de ligeledes undlade at indberette købsmoms på mit salg.

 

JA

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)