Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling i månedlige rater - hvordan gøres dette nemmest?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Fra  One2speak A/S Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil høre om nogen har gode erfaringer med at sælge årsabonnementer i rater. Vi har besluttet, at vores kunder skal kunne betale i 12 rater. Men, hvordan laves denne manøvre lettest, så det ikke bliver et administrativt helvede for både vores kunder og vores bogholderi.

Vores økonomisystem er e-conomic, og det ser ud til at være let nok at håndtere abonnementet i, men vi skal vel have en PBS løsning ind over, så vores kunder ikke skal betale regninger hver måned?

Dernæst skal vi sikre, at betalingerne falder alle 12 måneder. 

På forhånd tak for gode input.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Må det være via dankort evt?

Det har jeg gode erfaringer med. Faktisk har jeg i nogle uger 400 erfaringer om dagen kun på fats abonnementtræk via dankort.

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Med mindre du kan smide BS-gebyret videre til jeres kunder, så vil det (som Jesper foreslår) formodentlig være smartere at lave "recurring payments" via en almindelig betalingsgateway (DIBS, ePay eller tilsvarende).

Ved kundens bestilling validerer du kundens kortoplysninger, får kundens accept af den gentagne ratebetaling og får udstedt en ticket af kortindløseren, som du så eksempelvis den 1. i hver måned kan "cashe in" på.

Jeg kender flere store virksomheder, hvor det kører fuldstændig problemfrit - og med mindre Nets har ændret prisstruktur radikalt for nyligt, så er BS-løsningen slet ikke konkurrencedygtig.

Mvh Troels.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Fra  One2speak A/S Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal I have :-)

Så kræver det noget programmering i forhold til at få vores økonomicsystem og Quickpay, som er vores betalingsgateway til at spille sammen, right?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

One2speaker:
Så kræver det noget programmering i forhold til at få vores økonomicsystem og Quickpay, som er vores betalingsgateway til at spille sammen, right?

Ja - men prøv lige at tjekke om e-conomic ikke allerede har en funktion, som understøtter den slags gentagne træk. Det er jo ikke et helt ekstraordinært behov I har der.

Det er også en arbejdsgang omkring afviste træk, fx. hvis kundens kort spærres eller udløber i løbet af ratebetalingsperioden, som skal systemunderstøttes på en eller anden måde. (Jeg burde nok lige have nævnt det som en ulempe under min indledende skamrosning af modellen med gentagne betalinger...).

Mvh Troels.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Fra  One2speak A/S Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon - TAK TAK!!!

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Kjems:
Det er også en arbejdsgang omkring afviste træk, fx. hvis kundens kort spærres eller udløber i løbet af ratebetalingsperioden, som skal systemunderstøttes på en eller anden måde.

Vi har løst det ved at systemet spørger på alle tilmeldte kreditkort hver dag. Når der er et kort der er udløbet eller på anden vis ikke er godkendt sendes der en mail til kortholder om at vedkommendes kort skal fornyes og bedes logge på siden og gøre dette.

Vi anvender også Quickpay

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)