Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at sende uopfordret mail til et firma?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

hej

om det abbonement eller lign må man IKKE skrive mails, men lad mig sige det på den måde- bøden for spam i dk kan sjældent udgøre mere end 50.000 kr hvis du er en mindre virksomhed.

Dvs du kan godt vælge at spamme dem, sende tilbud som er pakekt ind så det er ikke så åbenlyst at det er spam, men du skal være forberedt på at 1. få kunder 2. få bøder. det er værd at satse:). Du vil hurtigt tjene de 50.000 kr på kunde bestillinger :)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:

om det abbonement eller lign må man IKKE skrive mails, men lad mig sige det på den måde- bøden for spam i dk kan sjældent udgøre mere end 50.000 kr hvis du er en mindre virksomhed.

Dvs du kan godt vælge at spamme dem, sende tilbud som er pakekt ind så det er ikke så åbenlyst at det er spam, men du skal være forberedt på at 1. få kunder 2. få bøder. det er værd at satse:). Du vil hurtigt tjene de 50.000 kr på kunde bestillinger :)

Ud over det rent amoralske i dit forslag, som jeg ikke vil komme nærmere ind på, er der et par ting at være opmærksom på: Bøden beregnes ud fra antallet af modtagere á 100 kr. pr. modtager, dog altid minimum 10.000 kr. Sendes der til 500 modtagere, har du ret - så koster det "kun" 50.000 kr. Til gengæld skal du så hive 50.000 kr. ud af dine 500 modtagere - hvis vi sætter konverteringen fra modtagelse af e-mailen til et salg højt, 10%, kræver det, at hver modtager køber for 1.000 kr. 

Dertil kommer naturligvis den tid det tager at håndtere de sure kunder, samt den dårlige omtale, som sagen vil resultere i, og konsekvenserne af at få lukket dit abonnement hos din nyhedsbrevsudbyder, webhost, webshopudbyder, internetudbyder eller hvor du nu sender dit nyhedsbrev fra. Omkostningerne kan altså meget hurtigt vise sig at være markant højere end du her lægger op til.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:09

Louise L:
Det kan jo godt være, der er en eller anden gråzone, og jeg tvivler da på, at nogen gider anmelde dig

Der er ingen gråzone. Uopfordrede e-mails er spam.

Der er kun den vej som du foreslår, at kontakte og efterfølgende sende dem en mail når man har fået tilladelse.

Køb ren argan olie her

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 14:11

Jeg havde klaget over uopfordret spam fra en virksomhed. Fik en mail tilbage fra spamklage om, at 12 andre også havde klaget over virksomheden pga. spam. Det gav virksomheden en advarsel.

At sende uopfordrede mails ud, er ikke partout = kæmpe bøder m.m.

At jeg anmeldte virksomheden har at gøre med, at jeg modtog flere uopfordrede mails fra dem. Virkede som amatører og de bruger min tid.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

parterapeuten:

Du er sgu en speciel person..

I en anden tråd, skriver du at du selv "idømmer bøder" til spammere, og at det er en god forretning. Og nu sidder du og opfordrer til at spamme. Gad sgu godt at høre hvad du kunne finde på at opfordre par der besøger din terapi til at gøre.

Vi er ved at være derude hvor jeg må konstatere, at det er direkte skadeligt at følge dine råd.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 14:25

Jeg læste i denne tråd (Fra 2006)

http://www.amino.dk/forums/t/4352.aspx?PageIndex=1

Det er jo ikke tilladt at kontakte enkeltpersoner med henblik på salg,
med
mindre du har et abonnement, en avis eller lignende i hånden. Og er det
er vel normalt nogle studerende der sidder og gør det.....

Men det er måske noget der er blevet ændret.? eller er Det kun TLF salg der er ok på denne måde?

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:27

Kent Ellegaard:
eller er Det kun TLF salg der er ok på denne måde?

JA

Køb ren argan olie her

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:45

parterapeuten:

Du opfordrer direkte til at bryde gældende dansk lov.

Dette er ikke tilladt på Amino, og jeg skal bede dig afholde dig fra at gøre lignende fremover.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 15:23

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Det er ikke mere ulovligt end at køre hurtigere end fartgrænsen tillader. - og det gør de fleste jo.

xxx

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)