Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at sende uopfordret mail til et firma?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hej

jeg har så lyst til at give dig en vurderings stjerne for din kommentar....;)

John har ret , nej man må ikke lave ulovligheder

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra København SV
Tilmeldt 19. May 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:20

Nu har jeg læst denne tråd, da jeg selv står i samme problem med at om man må sende mails til virksomheder. Må man så istedet godt sende virksomheden en mail og derved spørger dem, om man må få tilladelse til at sende dem en reklame mail om sin virksomhed

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:22

Frederik.S:

Nu har jeg læst denne tråd, da jeg selv står i samme problem med at om man må sende mails til virksomheder. Må man så istedet godt sende virksomheden en mail og derved spørger dem, om man må få tilladelse til at sende dem en reklame mail om sin virksomhed? 

Nej - det er også spam

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 15:31

Der er mange forkerte påstande om reklamebeskyttelse her

Dette er sakset fra en anden tråd;

Du skal være opmærksom på, at reklamebeskyttelsen i CVR kun gælder i forhold til oplysninger, der videregives fra CVR. Det betyder, at hvis virksomhedens oplysninger er tilgængelige andre steder f.eks. på Internettet, vil reklamebeskyttelsen ikke være gældende.

Reklamebeskyttelsen i CVR gælder kun i forhold til oplysninger, der videregives fra CVR, efter at virksomheden er blevet reklamebeskyttet. Du kan derfor opleve at modtage reklamehenvendelser også efter, at reklamebeskyttelsen er registreret, som ikke strider imod reklamebeskyttelsen. Der er dog tale om en forholdsvis kort periode.

Overtrædelse af reglerne om reklamebeskyttelse skal anmeldes til politiet og kan i henhold til CVR-lovens § 22, jf. § 19 straffes med bøde.

Man kan således ikke anmelde telefonsælgere for henvendelser, heller ikke gentagne, hvis ikke de har deres oplysninger via virk.dk/CVR centrale databaser. Enhver virksomhed bør naturligvis kunne tage imod en besked om at holde op med at ringe, men der er intet reklamebeskyttelse i det. 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)